اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌همایش ملی یادمان پدر علم مردم‌شناسی ایران ـ 3

استاد روح‌الامینی فرهیختگان را با مردم‌شناسی آشنا کرد

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 7 دانشگاه‌های‌ آزاد کشور گفت: استاد روح‌الامینی طی دوران زندگی خود کتاب‌های متعددی را به چاپ رساند که فرهیختگان و تشنگان علم و هنر بتوانند با واژه مردم‌شناسی آشنایی پیدا کنند.

استاد روح‌الامینی فرهیختگان را با مردم‌شناسی آشنا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، بابک آل‌طه صبح امروز در همایش بزرگداشت پدر علم مردم‌شناسی ایران در کوهبنان اظهار داشت: امروز به یاد کسی نشستیم که حدود 80 سال پیش کوچه باغ‌های این شهر را با قدم کودکی پیمود تا در آن روزگار علم و ادب را یک حرف و دو حرف از زبان معلمان خود فرا گیرد.

وی اذعان داشت: به یاد کسی نشستیم که تمام سال‌های دوری خود از کوهبنان همواره قلبش برای این دیار و مردم آن می‌تپید و به آنان عشق می‌ورزید.

آل‌طه تصریح کرد: این استاد بزرگ با راه‌اندازی غرفه کوهبنان در موزه مردم‌شناسی پاریس و با اهدای منزل موروثی خود برای راه‌اندازی خانه فرهنگ کوهبنان در همه حال همت ورزید.

 وی بیان داشت: استاد روح‌الامینی در دوران زندگی خود کتاب‌های متعددی را به چاپ رساند که فرهیختگان و تشنگان علم و هنر بتوانند با واژه مردم‌شناسی آشنایی پیدا کنند.

دبیر منطقه هفت دانشگاه‌های‌ آزاد خاطر نشان کرد: مرحوم روح‌الامینی معتقد بود شاید کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و وسایل زندگی برای همیشه باقی بماند و می‌گفت نباید آنها را تخریب کرد و یا بر اثر کوتاهی به ورطه فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام/80012/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول