اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته آینده صورت می‌گیرد

برگزاری همایش کارآفرینی در همدان

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان از برگزاری همایش 300 نفره کارآفرینی با حضور صاحبنظران و اهل فن طی هفته آینده خبر داد.

برگزاری همایش کارآفرینی در همدان

محمد پاسدارمنتصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی ناحیه همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با ابلاغ اقتصاد مقاومتی از دو جنبه این موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: یک جنبه آن اعطای تسهیلات و وام اشتغالزایی از طریق شرکت نگار نصر است که از این طریق به فارغ‌التحصیلانی که توسط بسیج سازندگی معرفی شده، در راستای تولید تسهیلات لازم ارائه می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان با بیان اینکه 90 درصد از معرفی‌شدگان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 360 نفر در سطح شهرستان برای طرح‌هایی از قبیل تولید مرغ بومی، قارچ، دام، پرورش ماهی و... تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی ناحیه همدان با شناسایی افرادی که قبلاً در این زمینه کار کرده‌اند و اعطای تسهیلات به آنان پشتیبانی لازم را از طرح‌ها و تولیدات انجام داده است.

پاسدارمنتصر با اشاره به محدودیت‌های امسال عنوان کرد: بیشترین هدف اقتصاد مقاومتی در سطح سپاه برای سال 92 برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های صورت گرفته طی امسال بیشتر در راستای شناسایی، ارائه تسهیلات و آموزش برای افراد جویای کار در بحث‌های تولیدی بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های آموزشی و مشاوره بیان داشت: طی روزهای آینده نیز همایشی برای افراد جویای کار با مشارکت 300 نفر برگزار می‌شود و در این همایش از افراد متخصصی که در راستای تولید صاحبنظر هستند برای توجیه افراد دعوت کردیم.

وی ابراز داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، طرح‌هایی در روستاها از قبیل تولیدات سنتی که طی سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده توسط بسیج سازندگی ناحیه همدان احیا و جامه عمل پوشانده می‌شود.

پاسدارمنتصر با بیان اینکه حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی طی سال آینده بیشتر در دستور کار است، در ادامه عنوان کرد: تولید مرغ بومی یکی از ظرفیت‌های خاص تولید است که قبلاً در روستاها انجام می‌شد ولی به خاطر بحث صنعتی شدن کم کم رو به فراموشی رفت.

*اعطای تسهیلات برای حمایت از تولید

وی ادامه داد: بسیج سازندگی ناحیه همدان با شناسایی افراد و اعطای تسهیلات در زمینه تولید جوجه بومی در سطح استان پیشرو بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان با بیان اینکه با ارائه تسهیلات اندک می‌توان گام مؤثری در مسیر تولید برداشت، گفت: از دیگر طرح‌ها پرورش ماهی است که به خاطر عدم پشتیبانی در سطح شهرستان بیشتر استخرهای پرورش ماهی تعطیل شده‌اند و یکی از بحث‌های ما نیز احیای این مورد است.

وی با اشاره به مراتع زیاد شهرستان همدان اظهار کرد: با توجه به این امر شهرستان همدان زمینه خوبی برای پرورش دام محلی دارد و این امر نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم و امید است در سال آینده  گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

پاسدارمنتصر بیان داشت: از دیگر زمینه‌های تولید در سطح شهرستان می‌توان به پرورش زنبور عسل و قارچ اشاره کرد و جدیداً نیز در زمینه تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست به جای کود شیمیایی ظرفیت خوبی در روستاهای برای تولید وجود دارد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی ناحیه همدان با شناسایی افراد برای تولید در زمینه‌های مختلف به دنبال این است گام‌های خوبی در راستای خودکفایی شهرستان و استان برداشته شود.

*اقتصاد مقاومتی آن طور که باید جا نیفتاده است

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 600 نفر حضوری مشاوره دریافت کرده‌اند و دو کلاس نیز برای افراد کارجو برگزار شده است.

وی با اشاره به آموزش یک هزار نفر طی امسال ادامه داد: طی هفته آینده نیز همایش 300 نفره با حضور صاحبنظران و اهل فن برای افراد کارجو برگزار می‌شود.

پاسدارمنتصر یادآور شد: از دیگر اقدامات ما در بسیج سازندگی ناحیه همدان فعالیت‌های سنواتی است که قراردادهایی با ادارات و سازمان‌ها منعقد می‌شود که به صورت مقطعی برای افراد متقاضی کار، تعدادی شغل موقتی ایجاد می‌شود که یک نمونه آن همکاری خوبی است که طی چند سال با شهرداری داریم و قراردادهای مقطعی می‌بندیم و افراد در بحث آموزش شهروندی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به نهادینه کردن و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی در جامعه ابراز داشت: آنچه در رابطه با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است وارد عمل شدن تمام سازمان‌ها در این حوزه است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان گفت: با وجود پیگیری‌های بسیج سازندگی در راستای تولید و پرورش ماهی، دام و طیور گاهی ملاحظه می‌شود که افراد مراجعه‌کننده با بن‌بست مواجه می‌شوند زیرا لازم است تا از طریق سازمان‌های مربوطه دیگر نیز مساعدت لازم به عمل آید.

وی عنوان کرد: لازمه نهادینه و فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی در سطح جامعه همه‌گیر شدن آن است و باید تمام سازمان‌ها با اعتقاد وارد کار شوند و تنها به برگزاری جلسات و صحبت در این راستا اکتفا نکنند زیرا این گونه کاری از پیش نمی‌رود.

پاسدارمنتصر با بیان اینکه باید به صورت عملی در حوزه اقتصادی وارد کار شد، ابراز داشت: تمام افراد باید دست به دست هم دهند، ما زمینه‌های زیادی برای کار داریم که اگر مساعدت شود و کارها پیش رود خیلی از مسائل به راحتی قابل حل است.

*همکاری ادارات با بسیج سازندگی مطلوب نبود

وی با بیان اینکه امسال همکاری ادارات در حد مطلوب نبوده و تنها در سطح وزارتخانه حرف‌هایی زده می‌شود، ابراز داشت: برخی از این سخنان در سطح‌های پایین‌تر به عمل تبدیل نمی‌شود و ما نتوانستیم امسال آن بهره کافی را ببریم.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه همدان تصریح کرد: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی به خوبی جا نیفتاده و باید یک سری دستورالعمل‌هایی در این زمینه باشد.

وی ابراز داشت: همه باید کمک کنند و بخشی از کار را بر عهده بگیرند تا قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شود.

پاسدارمنتصر خاطرنشان کرد: طی امسال تا آنجا که مربوط به خود بسیج سازندگی ناحیه همدان بوده 70 درصد کارها پیگیری و محقق شده ولی زمینه کار خیلی بیشتر از این است که در صورت برخورداری از مساعدت‌های لازم می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/89006/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول