اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان:

خودروهای فاقد زنجیر چرخ 300 هزار ریال جریمه می‌شوند

خبرگزاری فارس: جانشین پلیس راه استان زنجان با تاکید بر رعایت اصول ایمنی توسط رانندگان گفت: خودروهایی که فاقد لوازم ایمنی باشند، برگردانده می‌شوند.

خودروهای فاقد زنجیر چرخ 300 هزار ریال جریمه می‌شوند

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر تردد در برخی از محورهای استان زنجان با زنجیر چرخ ممکن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در محور زنجان - دندی و جاده ترانزیت بارش برف وجود دارد، اضافه کرد: رانندگان برای تردد در این محورها باید لوازم ایمنی را با خود به همراه داشته باشند.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با اشاره به وجود کولاک مقطعی در محور زنجان- قزوین اضافه کرد: در محور زنجان - طارم نیز کولاک مقطعی وجود دارد.

وی همچنین به وضعیت محور زنجان - دندی و زنجان - بیجار نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بارش برف در این محورها وجود دارد ولی باز است.

شیرمحمدی همچنین با باز بودن محور خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: به رانندگان توصیه می‌شود، به علت وضعیت جوی موجود از زنجیر چرخ و لوازم ایمنی استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه خودروهای فاق زنجیر چرخ و لوازم ایمنی برگردانده می‌شوند، افزود: جریمه رانندگانی که زنجیرچرخ به همراه نداشته باشند، 300 هزار ریال است.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از روز گذشته تصادفی که منجر به فوت و یا خسارت شود، در جاده‌های استان وجود نداشته است، گفت: در اغلب موارد عدم رعایت قوانین و مقررات از دلایل وقوع تصادفات است.

وی بر ضرورت مدیریت زمان از سوی رانندگان در هنگام حضور در جاده تاکید کرد و گفت: عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد همواره موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شود.

شیرمحمدی با بیان اینکه سرعت بالا یکی از دلایل مهم تصادفات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: رانندگان بدون توجه به نصب تابلوهای سرعت، برای رسیدن به مقصد عجله کرده و این امر موجب بروز تصادف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان در هنگام خواب‌آلودگی باید از رانندگی بپرهیزند، افزود: رعایت قوانین به نفع افراد جامعه است.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه با آغاز بارش‌ها در کشور، در برخی مواقع جاده‌ها لغزنده است، افزود: به دلیل عدم اصطکاک در سطح زمین میزان واژگونی خودرو افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با بروز مشکل فنی در خودروی خود به جای استفاده از حاشیه راه، جاده را برای توقف انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: توقف در جاده تهدیدی برای سرنشینان خودرو است.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول