اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راهور گرگان:

63 درصد متخلفان رانندگی استان، گرگانی هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راهور گرگان گفت: 63 درصد از متخلفات راهنمایی و رانندگی در استان رانندگان گرگانی هستند که برای آنان جریمه تخلف رانندگی صادر شده است.

63 درصد متخلفان رانندگی استان، گرگانی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا کاووسی بعدازظهر امروز در دوره آموزشی مدیریت ستادی بحران بلایای طبیعی در شهرستان گرگان اظهار داشت: باقی تخلفات متعلق به دیگر رانندگان استان است که از میان آنان گنبدی‎ها بیشترین میزان تخلف را دارا هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‎رود با توجه به افزایش آگاهی مردم، شاهد کمتر شدن تخلفات در موضوعات مرتبط با حوادث جاده‎ای باشیم.

فوت روزانه 60 تا 70 نفر در تصادفات جاده‎ای

فرمانده پلیس راهور گرگان با اشاره به اینکه تا پایان سال 1389، حدود 28 هزار نفر سالانه بر اثر تصادفات جاده‎ای جان خود را از دست می‎دادند، خاطرنشان کرد: تعداد مجروح و مصدوم جاده‎ای در این سال‎ها 250 هزار نفر بوده است.

کاووسی تصریح کرد: این رقم در سال گذشته به 23 هزار نفر رسیده است که روزانه 60 تا 70 نفر متوفی را شامل می‌شود.

برابری خرید 60 هواپیمای ایرباس و ساخت 60 هواپیمای ایرباس با هزینه یک ساله تصادفات در ایران

وی عنوان کرد: متأسفانه اگر هزینه‎های یک ساله تصادفات جاده‎ای کشور و جوانب آن را از جمله دیه و دیگر حواشی را حساب کنیم، می‎توان 60 هواپیمای ایرباس خریداری کرد، 12 برج بزرگ دنیا را احداث و 33 سال بودجه فعلی راهداری کشور را تأمین کرد.

کاووسی با تأکید بر دخالت تبلیغات و آموزش‎های رسانه‎ای در کاهش تلفات جاده‎ای بیان داشت: کارهای آموزشی و فرهنگ‎سازی ایمنی در دستورکار نیروی انتظامی است و همچنان ادامه دارد.

محدودیت‎های رانندگی تا مرحله ابطال گواهینامه برای متخلفان

وی یادآور شد: علاوه بر موضوعات آموزشی از اردیبهشت‌ماه سال 1390 قانون جدید راهنمایی و رانندگی وارد فاز اجرایی شده که قانونگذار علاوه بر جریمه‎های جدید، محدودیت‎های رانندگی برای متخلفان تا مرحله ابطال گواهینامه پیش‎بینی کرده است.

10 درصد کاهش متوفی با اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی

فرمانده پلیس راهور گرگان اضافه کرد: در تصادفات برون‎شهری استان در سال گذشته و پس از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی، 10 درصد کاهش متوفی داشته‎ایم.

کاووسی افزود: 60 درصد متوفی‎ها و مصدومان تصادفات در استان، عابران و موتورسواران هستند که نیمی از این تصادفات نیز متعلق به شهر گرگان است.

وی ابراز داشت: متأسفانه اکثر فوتی‎ها نیز به ترتیب تعداد به سرنشینان موتورسیکلت، عابران پیاده و درصد کمتری نیز رانندگان جاده‎ای تعلق دارد.

افزایش توان امدادی در کاهش تصادفات مؤثر است

فرمانده پلیس راهور گرگان گفت: علاوه بر قانون جدید، افزایش توان امدادی و ارتقای تجهیزات دستگاه‎هایی چون هلال‌احمر و فوریت‎های پزشکی و آموزش‎های مرتبط در کاهش تصادفات مؤثر بوده است.

دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی شهرستان گرگان در محل اداره فنی و حرفه‎ای گرگان برگزار شد و پس از چهار روز به پایان رسید.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول