اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان‎رضوی تأکیدکرد

انتقال جمعه بازار خودرو از میدان نمایشگاه مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور خراسان‎رضوی گفت: راهکار حل این ترافیک میدان نمایشگاه مشهد جریمه نیست و باید جمعه بازار خودرو از این مکان منتقل شود.

انتقال جمعه بازار خودرو از میدان نمایشگاه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای اینکه بتوان از ترافیک اطراف میدان نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد در روزهای جمعه که جمعه بازار خودرو برپاست کاسته شود، تنها نمی‌توان از مکانیزم زور و جریمه استفاده کرد.

حمیدرضا جعفری ادامه می‌دهد: طبق وعده سازمان میادین شهرداری مشهد قرار است جمعه بازار خودرو میدان نمایشگاه به جای دیگری منتقل شود اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

وی بیان می‌کند: در حال حاضر جمعه بازار خودرویی که در پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی برگزار می‌شود، گنجایش کافی را ندارد، بنابراین تعداد خودروی زیادی به ناچار مجبور می‌شوند در حاشیه بزرگراه و یا میدان پارک کنند، که حاصل این چیزی جز ترافیک نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خراسان‎رضوی می‌گوید: نیروهای راهنمایی و رانندگی به همراه جرثقیل و همچنین گروه‌های ضربت روزهای جمعه در میدان نمایشگاه مستقر هستند و خودروهای متخلف را جریمه می‌کنند اما این اقدام مشکل را در درازمدت حل نخواهد کرد.

جعفری ادامه می‌دهد: اکثر توان راهنمایی و رانندگی در روزهای جمعه در تمام سطح شهر پراکنده است، بنابراین نمی‌توان برای رفع ترافیک میدان نمایشگاه برای هر ماشین متخلف یک مامور مستقر کرد.

وی معتقد است تنها راه حل این مشکل و ترافیک این مکان، انتقال جمعه بازار خودرو است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد نیز ترافیک میدان نمایشگاه را مربوط به جمعه‌بازار خودرو نمی‌داند و می‌گوید: سازمان میادین در قبال افرادی که روز جمعه در حاشیه میدان نمایشگاه مبادرت به فروش خودرو می‌کنند، مسئولیتی ندارد بلکه این پلیس راهور است که باید با آن‌ها برخورد کند.

جلال قربانی ادامه می‌دهد: این سازمان برای ساماندهی جمعه بازار خودرو، پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی را اجاره کرده است اما برخی از افراد، خود علاقه‌ای به استفاده از این پارکینگ برای فروش خودرو ندارند.

وی بیان می‌کند: از ساعت هفت صبح تا 15 که بازار در نمایشگاه بین‎المللی دایر است، ترافیکی اطراف میدان وجود ندارد اما بعد از اتمام ساعت کار جمعه بازار، بسیاری از افراد برای فروش خودروی خود حاشیه میدان نمایشگاه پارک می‌کنند که راهنمایی و رانندگی باید با آن‌‌ها برخورد کند.

قربانی در خصوص انتقال جمعه‌بازار خودرو می‌گوید: سازمان میادین شهرداری مشهد در تلاش است زمینی مناسب را برای انتقال این بازار تملک کند.

وی ادامه می‌دهد: به طور میانگین ماهیانه 3000 تا 3500 خودرو در روزهای جمعه وارد جمعه بازار خودروی مستقر در پارکینگ نمایشگاه بین‎المللی مشهد می‌شود، اما خیل عظیمی از خودروها هستند که در حاشیه بزرگراه میثاق و یا دور میدان نمایشگاه مبادرت به خرید و فروش خودرو می‌کنند که ترافیک این مسیر را منجر می‌شود.

قربانی در پاسخ به این سوال که روزهای جمعه که نمایشگاه بین‌المللی برنامه‌های خاص خود را دارد برای برپایی جمعه بازار چه اقدامی انجام می‌شود، می‌گوید: در این مواقع از پارکینگ پشت نمایشگاه استفاده می‌شود تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکنیم.

وی هزینه ورود به جمعه‌بازار خودور را 6300 تومان اعلام و تصریح می‌کند: مالکانی که قصد فروش خودروی خود را در این جمعه بازار دارند، با پرداخت این مبلغ می‌توانند از خدمات و امکاناتی نیز استفاده کنند اما اگر بخواهند در سطح شهر مبادرت به فروش خودرو کنند تنها باید برای کارشناسی رنگ 15 هزار تومان پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد یکی از خدمات این جمعه‌بازار را کارشناسی فنی خودرو عنوان می‌کند و می‌گوید: در این جمعه بازار کارشناس فنی خودرو نیز حضور دارد که خودروی مورد نظر کارشناسی تصادفات، کارشناس دادگستری و قولنامه رایگان نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول