اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

جریمه 200 میلیارد ریالی متخلفان / 4800 شکایت مردمی واصل شده است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به 110 هزار بازرسی صورت گرفته از واحدهای صنفی در 11 ماهه امسال، از جریمه 200 میلیارد ریالی متخلفان خبر داد.

جریمه 200 میلیارد ریالی متخلفان / 4800 شکایت مردمی واصل شده است

فریبرز دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به تعداد بازرسی‌های صورت گرفته در 11 ماهه سال جاری اظهار کرد: از 109 هزار و 930 بازرسی، برای 4 هزار و 751 مورد پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع این تعداد پرونده 5 هزار و 364 مورد تخلف صورت گرفته است خاطرنشان کرد: عمده تخلفات شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بیشترین واحدهای متخلف را خبازی‌ها، شرکت‌های پخش، بخش‌های خدماتی، تعمیرکنندگان لوازم خانگی و عرضه‌کنندگان خرده‌فروش کالاهای اساسی اعلام کرد و افزود: مجموع ارزش ریالی جریمه در نظر گرفته شده برای متخلفان 20 میلیارد تومان بوده است.

دهقان همچنین تعداد شکایات مردمی واصله به سازمان در طول این مدت را 4 هزار و 793 فقره عنوان و تصریح کرد: این شکایات از طریق سامانه تلفنی 124 یا به صورت حضوری به سازمان رسیده که در نهایت هزار و 754 فقره تخلف احراز و به تعزیرات حکومتی استان کردستان معرفی شده‌اند.

وی در خصوص نظارت‌های صورت گرفته توسط این معاونت اظهار کرد: بازرسی‌ها در تمامی صنوف و در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی با اولویت کالاهای اساسی و کالاهای پرمصرف در این ایام انجام گرفته است.

دهقان تمرکز معاونت نظارت و بازرسی را بیش‌تر بر روی اقلامی چون: گوشت، مرغ و تخم‌مرغ، برنج، حبوبات، لبنیات، ماکارونی، روغن، شکر، چای، خرما، پیاز و سیب‌زمینی، نان و کالاهای مورد تقاضای این فصل از جمله البسه و پوشاک، کیف و کفش، و آجیل و شیرینی عنوان کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بازرسی‌های صورت گرفته در بخش خدماتی را مربوط به آژانس‌های مسافرتی حمل و نقل درون و برون شهری، اماکن تفریحی فرهنگی و سیاحتی، واحدهای اقامتی و غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین‌شهری بیان کرد.

دهقان نظارت بر شاخص‌هایی چون درج قیمت، نظارت بر ضرایب و درصد سود قانونی و مصوب در بخش‌های عمده و خرده فروشی را با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال از اولویت‌های معاونت متبوع خود عنوان کرد.

وی با اعلام اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز از 15 اسفند 91 لغایت 25 فروردین ماه 92 از تشدید بازرسی‌ها در این ایام خبر داد و افزود: با انجام گشت‌های مشترک با ادارات مرتبط همچون سازمان پایانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، اتحادیه‌های صنفی و همچنین حضور بازرس مقیم سازمان در میادین میوه و تره‌بار و ترمینال‌ها قصد داریم با هرگونه تخلفی برخورد ضربتی انجام دهیم.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود 317 انبار در استان، کنترل موجودی آنها و نظارت مستمر بر روند عرضه کالا به بازار توسط این انبارها به منظور جلوگیری از احتکار و امتناع از عرضه و فروش کالا را جزو اولویت‌های سازمان اعلام کرد.

دهقان در پایان در خصوص احتکار احتمالی انجام شده در منازل توسط برخی افراد سودجو با بیان اینکه برای ورود به خانه‌ها نیازمند هماهنگی با قاضی کشیک هستیم تاکید کرد: در صورت لزوم این اقدام در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول