اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی الیگودرز خبر داد

قریب به دو هکتار آمار نسبت جمعیت به سطح جنگل‌های الیگودرز

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی الیگودرز گفت: با توجه به سطح جنگل‌های این شهرستان که به میزان 282 هزار و 201هکتار هستند، این آمار نسبت به جمعیت فعلی سرانه هر نفر از همشهریان قریب به دو هکتار است.

قریب به دو هکتار آمار نسبت جمعیت به سطح جنگل‌های الیگودرز

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، مهرداد رضایی در مراسم هفته درختکاری در الیگودرز گفت: مهم‌ترین وظیفه در خصوص نگهداری از منابع طبیعی، محافظت از درختان و ممانعت از قطع و از میان بردن این نعمت‌های ارزشمند است که در این بخش واحد حقوقی و یگان حفاظت منابع طبیعی مسئولیتی سنگین در این راستا برعهده دارد.

وی افزود: هرچند این امر وظیفه‌ای همگانی است و همه ما به عنوان یک فرد مسئول در برابر طبیعت و نعمت‌های الهی باید به این امر اهتمام ورزیم، هفته درختکاری تنها زمانی برای یادآوری است و این مسئولیت همواره بر دوش ما نهاده شده است.

رضایی ترویج درختکاری را یکی از فعالیت‌های مهم فرهنگی برشمرد و اذعان داشت: در این زمینه در طرح ملی نهضت سبز، طبق عقد قراردادهای مختلف میان نهادها و سازمان دولتی و دهیاری‌ها و مردم روستا، مبادرت به اعطاء نهال شامل نهال صنوبر، گونه‌های غیر مثمر مانند صنوبر کرده‌ایم.

رئیس منابع طبیعی الیگودرز در ادامه سخنان خود پیرامون سرانه جنگل نیز توضیح داد و گفت: با توجه به سطح جنگل‌های الیگودرز که به میزان 282 هزار و 201 هکتار هستند، این آمار نسبت به جمعیت فعلی شهرستان سرانه هر نفر از همشهریان قریب به دو هکتار است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در زمینه عملکرد منابع طبیعی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی شهرستان الیگودرز از 10 واحد مشتمل بر واحد ترویج و آموزش، واحد مهندسی، ممیزی اراضی، واحد حقوقی، واحد جنگل، واحد مرتع، واحد یگان حفاظت، واحد حفاظت و حمایت، واحد آبخیز داری، واحد حسابداری و واحد دبیر خانه تشکیل شده است که خوشبختانه با همراهی و همدلی این مجموعه با سایر نهادها توانسته‌ایم فعالیت‌های خوبی را ارائه نماییم.

رئیس منابع طبیعی الیگودرز در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در نخستین روز از این هفته با نام جشن درختکاری زنگ سبز در مدارس الیگودرز به صدا درآمد و مراسم غرس نهال در پارک یک صد هکتاری شهرداری با حضور مسئولان و به همت واحد جنگل و ترویج انجام گرفت.

رضایی گفت: امروز با شعار منابع طبیعی و آموزش و پرورش در 10 صبح به عنوان دومین روز از هفته منابع طبیعی مراسم راهپیمائی با نام حمایت از طبیعت سبز در مدرسه پروین اعتصامی برگزار شد و در روز سوم نیز در ساعت 15 برنامه غرس نهال در دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به روز منابع طبیعی و آموزه‌های دینی و مشارکت مردمی نیز خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه با کلیه پرسنل منابع طبیعی و سخنران پیش از خطبه‌ها مسئول اداره منابع طبیعی و توزیع نهال در بین نمازگزاران از جمله برنامه‌ها در این هفته است.

انتهای پیام/2304/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول