اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی‌کیا در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی- بخش اول

شکل اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید تغییر کند/بنده عضو هیچ حزبی نیستم

خبرگزاری فارس: کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: باید شکل اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی تغییر کند، چراکه با تزریق نقدینگی تورم تشدید می‌شود.

شکل اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید تغییر کند/بنده عضو هیچ حزبی نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد سعیدی‌کیا عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی که به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه حضور یافته بود، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این زمینه مطرح است؛ پرداخت نقدی یارانه‌ها است که در ماه‌های اخیر زمینه تورم را به وجود آورده و بهتر است این پرداختی‌ها به شکل حمایت تأمین اجتماعی صورت بگیرد.

وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم ادامه داد:‌ بنده در صورت انتخاب برای نوکری این ملت قول می‌دهم در ادامه پرداخت یارانه‌ها، آنها را به شکلی هدایت کنم تا زمینه تزریق نقدینگی و تورم‌زایی به وجود نیامده و از طریق پرداخت صندوق تأمین اجتماعی بسیاری از مشکلات درمان و سلامت خانواده‌ها که یکی از دغدغه‌های امروزی جامعه است، برطرف شود.

هنوز پیر نشدم، توان کار کردن را دارم

وزیر چهار دولت قبلی که به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان محقق اردبیلی در این دانشگاه حاضر شده بود در پاسخ به سئوالی در مورد توانایی اجرایی و عملیاتی خود خاطرنشان کرد: بنده هنوز پیر نشده‌ام و با وجود آنکه متولد 1325 هستم، اما توان کار دارم، چراکه دیروز در سفر شیراز بودم و امروز نیز در اردبیل هستم و شبانه با اتوبوس به تهران بر می‌گردم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور گشت و گذار در این کشور و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نقاط مختلف است که البته در این زمینه بنده سفرهای مختلفی را در دوران تصدی وزارت داشته‌ام و معتقدم رئیس جمهور باید شناخت خوبی از مناطق مختلف کشور داشته باشد تا تصمیمی درست بگیرد.

اداره 11 کمیسیون مشترک خارجی را عهده‌دار بودم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه جز کار مهندسی و حضور در جهاد، راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در عرصه تولید افتخار حضور داشته و سر رشته‌ای نیز از دیپلماسی دارم، عنوان کرد: بنده در جلسات 11 کمیسیون مشترک با کشورهای خارجی عضو بوده و سعی کردم به عنوان مدیر این جلسات را اداره کنم و از این لحاظ صاحب تجربه هستم.

بنده اصولگرا هستم 

وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بنده اعلام کردم که در عرف جامعه اصولگرا هستم، اما در هیچ حزبی عضو نیستم و معتقدم اصولگرایی خود شیوه‌ای پسندیده در نظام اسلامی و اعتقادات ارزشی است.

سعیدی‌کیا با یادآوری اینکه هنوز کاندیداهای قطعی انتخابات مشخص نشدند که بخواهیم بگوییم از بین 41 نفر چه کسی عزمش راسخ است، ادامه داد: باید منتظر ماند و در دو سه ماه آینده تحولات را به خوبی رصد کرد تا دید چه جمع‌بندی نهایی و ائتلاف‌هایی صورت می‌گیرد.

فتنه کار دشمن بوده و برای انتخابات آینده نیز برنامه‌ریزی می‌کنند

وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی در مورد فتنه 88 و عوامل آن گفت: بنده اعلام نکردم که حرکت سال 88 اشتباه بزرگی بوده؛ بلکه از فتنه نام بردم، چراکه معتقدم فتنه اصلی کار دشمنان و برنامه‌ریزی آنها بوده که برای انتخابات آینده نیز فتنه‌ای جدید در سر می‌پرورانند.

سعیدی‌کیا افزود: البته در داخل برخی‌ها بسترساز این فتنه بودند و با حرکت آنها اشتباهاتی بزرگ رخ داد که باید به نحوی این اشتباهات جبران می‌شد.

رئیس جمهوری موفق است که همراه صدیق رهبری باشد

این فعال سیاسی در مورد گفت‌وگو با آمریکا و نقش رئیس جمهور در این موضوع تصریح کرد: براساس قانون اساسی سیاست کلی نظام در اختیار رهبری معظم انقلاب است و اگر فکر می‌کنیم؛ رئیس جمهور به تنهایی می‌تواند در این موضوعات تصمیم‌گیری کند، فکری اشتباه است.

سعیدی‌کیا بیان داشت:‌ در مسایلی همچون رابطه با آمریکا و مسئله انرژی هسته‌ای تصمیم‌گیر نهایی رهبری معظم انقلاب است و یک رئیس جمهور مردمی و کوشا باید همراه رهبری باشد تا بتواند در حل مشکلات یاریگر و کمک کار باشد.

وزیر دولت‌های موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ اگر مقام معظم رهبری نظر بدهند؛ رئیس جمهور نباید نظر مخالفی داشته باشد، چراکه در ماه‌های اخیر مشاهده کردیم که در برخی از مباحث رئیس جمهور حرکتی را انجام داد که مخالف نظر آقا به نظر می‌رسید که به هیچ وجه شایسته و در خور یک رئیس جمهور نیست.

سعیدی‌کیا در پایان سخنان خود ضرورت حرفه‌ای شدن ایام خدمت سربازی را به ویژه برای دانشجویان و صاحبان مهارت و فنون مختلف ضروری اعلام کرد و ادامه داد: بنده نیز با نظر دانشجویان موافق هستم که دوران سربازی به دوران حرفه‌ای مهارتی و پرداختن به کارهای اساسی اختصاص یابد تا این ایام به بطالت سپری نشود.

انتهای پیام/62001/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول