اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بدیعی:

حذف یارانه‌ شیر، سرانه مصرف خانوارها را پائین آورده است

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حذف یارانه‌ شیر در کاهش مصرف خانوارها بی‌تأثیر نبوده است.

حذف یارانه‌ شیر، سرانه مصرف خانوارها را پائین آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد بدیعی ظهر امروز در همایش یک روزه نقش شیر در زندگی نوین اظهار داشت: با توجه به اهمیت مصرف شیر و لبنیات در سبد غذایی گروه‌های مختلف جامعه و لزوم توجه بیشتر به مصرف این فراورده‌ غذایی مهم و حیاتی و همچنین به منظور ترویج فرهنگ مصرف شیر و لبنیات، همایش یک روزه نقش شیر در زندگی نوین با حضور پزشکان، پیرپزشکان، مسئولان فنی و متخصصان تغذیه برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به شدت آلودگی‌های هوا در این سال‌ها مصرف شیر و فراورده‌های لبنی بسیاری از افراد را از عوارض آلودگی هوا محافظت می‌کند و یک نوشیدنی جبرانی برای دور شدن از برخی مشکلات تنفسی و گوارشی در چنین مواقعی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 57 واحد تولیدی فراورده‌های لبنی در استان اصفهان داریم که از این تعداد دو واحد نیمه دولتی و مابقی غیردولتی و خصوصی است.

وی در ارتباط با مسئله وجود آب در شیر که بحث بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری در چند ماه اخیر شده بود، تصریح کرد: مورد اثبات‌ شده‌ای نیست، اما به گونه‌ای هم نیست که تولید شیر از هرگونه تخلفی در امان باشد.

بدیعی افزود: هیچ افزودنی و نگهدارنده‌ای در شیر موجود نیست و مصرف شیر کم‌چرب 2.5 لیتری برای عموم توصیه می‌شود، به طوری که در مدارس این نوع شیر توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در گروه‌های سنی مختلف و افراد در موقعیت‌های گوناگون مثل زن بالغ باردار با یک زن بالغ شیرده با یک زن بالغ متفاوت است، یادآور شد: مصرف حداقل چهار واحد شیر و انواع فراورده‌های لبنی در روز به تمام خانواده‌ها توصیه می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان متذکر شد: در صورتی که مصرف روزانه شیراز دو واحد کمتر شود، عوارضی همچون پوکی استخوان را برای فرد دربردارد.

انتهای پیام/63003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول