اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

پرداخت کنونی یارانه‌ها کمکی به تولید در کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در فرهنگ کار نسبت به بسیاری از استان‌های کشور ضعیف هستیم، گفت: پرداخت یارانه‌ها با این شیوه کمکی به تولید و اشتغال در این استان نمی‌کند.

پرداخت کنونی یارانه‌ها کمکی به تولید در کهگیلویه و بویراحمد نمی‌کند

 جبار کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دستمزدها و قیمت‌ها با هم تناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه دلایل عدم تحقق این تناسب اشاره کرد و گفت: چون دولت به قدری بزرگ و گسترده شده است که این دستمزد را درآمدهایی که دارد مثل نفت و مالیات نمی‌تواند پوشش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: راهکار این است که دولت به قدری کوچک شود تا تنها در سیاست‌گذاری دخالت کند و دروازه‌های سرمایه‌گذاری از این راه باز شود.

کیانی در ادامه بحث افزایش نرخ هدفمندی یارانه‌ها را کمکی به طبقات پایین جامعه دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت روستایی و عشایری بیشتر به چشم می‌آید ولی باید دانست که این کمک در تولید ملی به هیچ وجه نقش‌آفرین نیست.

وی با بیان لزوم قرار گرفتن مسیر هدفمندی یارانه‌ها در راه تولید خاطرنشان کرد: باید در کشور و به خصوص استان‌هایی مانند ما که در کار و تولید شرایط خوبی نداریم هدفمندی یارانه‌ها به کار و تولید کمک کند تا مردم بیش از این وابسته به دولت نشوند.

این فعال در بخش خصوصی تصریح کرد: مردم به هر حال با برنامه‌ریزی دولت در هدفمندی یارانه‌ها باید بتوانند کار ایجاد کرده و شغل‌آفرینی کنند و در راه تولید قدم بردارند تا از محل درآمد خود بتوانند به دولت مالیات پرداخت کنند و دولت بتواند با آن رفاه عمومی به مانند تأمین اجتماعی و آموزش و پرورش و بهداشت رایگان را ارائه دهد.

کیانی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید زیرساخت‌های تولید در کهگیلویه و بویراحمد آماده شود و پولی که به صندوق توسعه ملی می‌رود بخش عمده‌ای از آن برای زیرساخت‌های ما هزینه شود.

وی یکی دیگر از راه‌های کمک به تولید و ایجاد کار و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد را ارائه مشوق‌های ویژه تولید به این استان معرفی کرد و گفت: برای نمونه نرخ بهره بانکی در این استان نباید مساوی با فارس و اصفهان باشد.

این مسئول روش کنونی پرداخت یارانه‌ها به مردم استان را شیوه مناسبی برای کار و تولید ندانست و گفت: باید تمهیدی اندیشیده شود که پنج تا شش درصد بهره بانکی را از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کنند تا تولید در چنین استان‌هایی بتواند سر پا بماند.

کیانی با تحلیلی از پرداخت کنونی یارانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر جمعیت را 700 هزار نفر و پرداختی یارانه به هر نفر را 40 هزار تومان در نظر بگیریم ماهانه 28 میلیارد تومان در این استان یارانه تزریق می‌شود که با این پول می‌توان هر ماه در استان یک کارخانه ایجاد کرد و ماهانه 500 تا هزار نفر از کنار آن ارتزاق کنند.

انتهای پیام/2571/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول