اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

مردم با وجود پرداخت یارانه هنوز دچار مشکل هستند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در سال‌جاری با وجود پرداخت یارانه به حساب سرپرستان خانوار باز هم بسیاری از شهروندان برای تامین معاش خود با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

مردم با وجود پرداخت یارانه هنوز دچار مشکل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی در صحن جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان که به گفته وی آخرین نطق پیش از دستور رسمی خودش است، اظهار داشت: شرایط سخت اقتصادی و تورم ناگهانی و تندی این مسئله در سال‎های اخیر و به خصوص در چند ماه گذشته به جامعه تحمیل شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط شاهد هستیم که قشر قابل توجهی از شهروندان روزگار سختی را می‎گذرانند و برخی هم بسیار از این شرایط خرسند هستند.

این مسئول عنوان کرد: تورم و گرانی روزافزون سال‎هاست که یکی از موضوعات مهم در کشور ماست.

قیمت افزایش‌ یافته و قدرت خرید کم شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در ایران میزان تورم در سال‎های اخیر سیر صعودی داشته، به طوری که قیمت‎ها در هر سال، هر ماه و هر هفته بسیار افزایش یافته و قدرت خرید مردم یا ارزش پول به همان نسبت کم شده است.

وی افزود: کارشناسان تورم مزمن را پدیده‎ای بسیار مهم و نسبتاً بلندمدت در اقتصاد ایران دانسته و بالا گرفتن نرخ تورم در سال‎های اخیر را از مهم‌ترین مشکلات مردم و دولت می‎دانند.

مردم برای گذران زندگی ناچار به فروش اقلام خانه خود شده‎اند

چراغعلی اذعان داشت: مشکلات اقتصادی مردم در سال‎‌جاری چنان افزایش یافته که بعضی از سرپرستان خانوار برای گذران زندگی حتی ناچار به فروش بعضی از اقلام زندگی و مصرف ذخیره‌های اقتصادی خود شده‌اند.

اغنیا بی‌نیازتر و نیازمندان نیازمندتر شده‌اند

وی تصریح کرد: در مقابل این تراژدی اجتماعی، افزایش ناگهانی سرمایه‌های ثروتمندان و مال‎اندوزی می‎باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: به‎ عبارت دیگر در سال‌جاری با وجود برخی تمهیدات پیش‌بینی شده، اغنیا بی‌نیازتر و نیازمندان نیازمندتر شده‌اند و با کمال تاسف شاهد هستیم که امروز فاصله طبقاتی به شدت افزایش یافته و نسبت به گذشته بیکاری و تعطیلی کارگاه‎های صنعتی رونق گرفته و آمار طلاق و ارتکاب جرم رشد چشمگیری داشته است.

با وجود پرداخت یارانه مردم هنوز دچار مشکل هستند

چراغعلی عنوان کرد: در سال‌جاری با وجود پرداخت یارانه به حساب سرپرستان خانوار باز هم بسیاری از شهروندان برای تامین معاش خود با مشکلات جدی روبه‌رو  هستند.

وی متذکر شد: امیدواریم در روزهای پایان سال که بهار زودرس، هم به سراغ کشور ما، استان ما و شهرمان آمده، شهروندان عزیزی که تمکن مالی مناسبی دارند نسبت به دستگیری از شهروندان و خانواده‎هایی که نیازمند هستند به شکل غیرمحسوس کمک کنند و دستگیر خانواده‌ها باشند تا همه ما نوروز خوبی را در کنار هم رقم بزنیم.

انتهای پیام/83004/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول