اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

ورزش کشور نیازمند تحول اساسی است/ دستاوردهای ورزش چندان مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ورزش کشور نیازمند تحول اساسی است گفت:دستاوردهای حوزه ورزش چندان مطلوب نیست.

ورزش کشور نیازمند تحول اساسی است/ دستاوردهای ورزش چندان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش گیلان در تالار گلستان، اظهار کرد: حضور در جمع پیشکسوتان ورزش که نماد پهلوانی، جوانمردی و نشاط و تحرک جامعه هستند افتخار‌آمیز است.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین تحرک، نشاط و فعالیت بدنی است، افزود: در اسلام خداوند به پیامبرانش می‌فرماید که برای انجام دستورات ما باید قدرت داشته باشید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان داستان دختران شعیب و حضرت موسی(ع)، ادامه داد: دختران شعیب به قدرت و توانایی حضرت موسی برای انجام کار اشاره کرده‌اند. 

*گسترش فضای نشاط ضرورت جامعه است

وی اضافه کرد: وقتی جامعه می‌خواهد از خود حمایت کند باید صاحب قدرت و قوت باشد که موضوع مهمی در تفکر دینی است.

پورمحمدی، گسترش فضای نشاط، تحرک و سلامت در جامعه را دارای اهمیت زیادی دانست و تصریح کرد: فضای ورزشی فضای صمیمی و فضای پهلوانی است.

وی ورزش سنی و باستانی و زورخانه‌ای ایران را منشٱ جوانمردی و فتوت خواند و خاطرنشان کرد: این ورزش از جایگاه ویژه‌ و ممتازی برخوردار است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، جوانمردی را از ارزشمندترین مفاهیم و کرامات انسانی دانست و اذعان کرد: در مقوله جوانمردی به گذشت و ایثار پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: ایران جامعه جوانی دارد که این جامعه باید از خمودگی و افسردگی بیرون آید و به آینده خود خوشبین باشد.

به گفته پورمحمدی، هیچ چیز مانند ورزش نمی‌تواند فضای شاد را در جامعه تولید کند و اگر به عنوان مدیران اجتماعی به ورزش توجه شود سلامت در زندگی گسترش می‌یابد. 

*محیط‌های ورزشی باید از قمار و شرط‌بندی دور باشد

پورمحمدی بیان کرد: محیط‌های ورزشی باید از شرط‌بندی و قمار به دور باشند زیرا این عمل مورد کراهت دین است و عوارض فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در جامعه به بار می‌آورد.

وی با خوب ارزیابی کردن ظرفیت‌های گیلان در ورزش، گفت: اگر می‌خواهیم به امنیت کشور بپردازیم باید به فرهنگ و سلامت روانی جامعه توجه کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم مناسبات اجتماعی در فضای مطلوب گسترش یابد حتما باید به ورزش که یکی از بسترهای مهم این تحول است، توجه کنیم.

 *ورزش کشور نیازمند تحول اساسی است

پورمحمدی درباره اینکه در ورزش بسیار وقت گذاشته می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزش ما به یک تحول اساسی نیاز دارد که باید از درون شکل گیرد و پیشکسوتان اصلی‌ترین سرمایه این تحول هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات جامعه با تدبیر در حوزه ورزش و سرمایه‌گذاری در آن برطرف می‌شود زیرا سرمایه‌های انسانی خوبی در این حوزه وجود دارد. 

*دستاوردهای حوزه ورزش مطلوب نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه دستاوردهای ورزش چندان مطلوب نیست، یادآور شد: ایران می‌تواند در عرصه بین‌المللی جایگاه بهتری داشته باشد و باید در فضای داخلی تحول چشمگیر و بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی، پیشگامی این تحول عظیم با ارائه طرح و ایده و همکاری خوب پیشکسوتان ورزش که از سرمایه‌های ارزشمند ورزش کشور محسوب می‌شود، امکانپذیر است.

پورمحمدی، مردم ایران علاقه‌مند به ورزش خواند و تصریح کرد: مردم در این زمینه مشارکت می‌کنند، به همین دلیل پیشکسوتان، کارگزاران پاکی و سلامت و جوانمردی هستند که بسیار ارزشمند است.

وی درباره مدیریت شهری بیان کرد: در مدیریت شهری قرار بود شهرها و محیط‌های مسکونی با ظرفیت‌های عمومی مردم و منابع کشور به طرف ورزش سوق یابد.

 *مدیریت شهری فرمول تحول ورزش کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تصریح بر اینکه برای تحول در ورزش کشور باید یک ارتباط وسیع و عمیق با بدنه کشور برقرار شود، یادآور شد: فرمول این امر، مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه این منطق جایگاه ورزش را تغییر می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری حتما باید در ورزش حضور یابد و در شورای شهر چند ورزشکار عضو باشند تا بخشی از بودجه شهری مورد توجه مصارف ورزشی قرار گیرد.

پورمحمدی، اذعان کرد: دولت باید از این طرح در ورزش حمایت کند و در بودجه عمومی این مهم تعریف شود.

وی، ورزش را یکی از بسترهای اساسی در سلامت اجتماعی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در این قضیه کم‌کاری شده است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از 700 پیشکسوت ورزش گیلان در مسابقات کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی تجلیل شد.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول