اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

تلاش برای گرایش بانوان به ورزش / بانوان عوارض کم تحرکی را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نسبت به عوارض ورزش نکردن در بین افراد جامعه به خصوص بانوان هشدار داد.

تلاش برای گرایش بانوان به ورزش / بانوان عوارض کم تحرکی را جدی بگیرند

عباس جهان بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: با توجه به زندگی صنعتی و ماشینی امروز، ورزش کردن برای عموم افراد جامعه یک امر لازم و ضروری است و کم تحرکی و ورزش نکردن عوارض زیادی خواهد داشت.

وی بر لزوم توسعه ورزش در بین بانوان قمی تاکید کرد و یاد آور شد: یکی از مهمترین رسالت‌های ما تحقق این مهم است و امیدوارم از فضاها و امکاناتی که در سطح شهر و استان قم برای ورزش کردن فراهم شده به خوبی توسط شهروندان قمی استفاده شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه با اشاره به جلسه با نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی قم تصریح کرد: در این جلسه بر لزوم توسعه بیش از پیش ورزش در بین بانوان استان قم تاکید شد چون باید به این نکته توجه داشت که از جمعیت نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر در استان قم نزدیک به نیمی از این آمار را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش جمعیت ورزشکار سازمان یافته در میان بانوان اضافه کرد: این در حالی است که جمعیت ورزشکار سازمان یافته بانوان در قم 11 هزار نفر است و این آمار در مقایسه با جمعیت حال حاضر بانوان در قم آمار مطلوبی نیست و باید تلاش شود ورزشکاران سازمان یافته بخش بانوان در رشته‌های مختلف افزایش یابند.

جهان بینی همچنین با اشاره به عوارض ورزش نکردن برای بانوان، خاطرنشان کرد: نایب رئیسان هیئت‌های ورزشی با تلاش در راستای توسعه ورزش در بین دختران و بانوان شرایطی فراهم کنند که عموم بانوان به ورزش گرایش پیدا کنند.

وی ورزش را ضامن سلامتی بانوان جامعه دانست و یاد آور شد: بسیاری از عوارض در بین دختران و بانوان جامعه امروز ما به دلیل کم تحرکی و ورزش نکردن است و اگر بانوان و خانواده‌ها بدانند که فعالیت‌های ورزشی چه میزان سلامت جسمی آنها را تأمین می‌کند، قطعا شاهد استقبال گسترده‌ بانوان برای حضور در فعالیت‌های ورزشی خواهیم بود.

جهان‌بینی تاکید کرد: عملکردی که از ورزش بانوان قم در سال جاری بررسی کرده‌ایم آن چیزی نیست که انتظارات اداره کل ورزش و جوانان را برآورده کند، چرا که در بسیاری از بخش‌های باید قوی‌تر ظاهر می‌شدیم و کار بیشتری انجام می‌دادیم.

وی یادآور شد: بانوان ورزشکار قمی در حال حاضر در رشته‌هایی نظیر فوتبال، فوتسال، کاراته، تکواندو، ووشو، جودو، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، هندبال، راگبی، کریکت، سافت بال، طناب کشی، سپک تاکرا، دارت، سوارکاری، شنا و نجات غریق و غواصی به صورت حرفه‌ای  فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/78002 /غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول