اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

فضای پلیسی در چهارشنبه آخر سال نداریم/ پلیس در کنار مردم است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مخالف ایجاد فضای پلیسی در چهارشنبه آخر سال هستیم.

فضای پلیسی در چهارشنبه آخر سال نداریم/ پلیس در کنار مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فرامرز خلیلی‌نیا ظهر امروز در کمیسیون اطلاع رسانی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این نیرو با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال با تخلیه هیجانات جوانان این استان نه تنها مخالفت نمی‌کند بلکه نیروی انتظامی همراه آنها بوده که باید مدبرانه آن را پشت سر گذاشت.

معاون اجتماعی فرماندهی اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در اجرای برنامه‌های چهارشنبه آخر سال حقوق مردم و برقراری نظم جامعه نباید نادیده گرفته شود که باعث خسارات جبران ناپذیر و عواقب ناخوشایند برای افراد خواهد شد.

خلیلی‌نیا به سبک‌های مختلف زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره و ابراز داشت: رعایت حقوق متقابل از سبک‌های مهم مورد اشاره معظم‌له بوده که از مؤلفه‌های زندگی اسلامی است و این دستگاه انتظامی سعی بر این دارد تا منویات رهبری را به نوبه خود عملیاتی کند.

وی با طرح سؤالی که چه باید کرد تا آسیب‌ها و مشکلات ناشی از چهارشنبه آخر سال به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های چهارشنبه آخر سال دارای عواقب جبران ناپذیر و آسیب‌های روانی و اجتماعی خاصی بوده که اگر شخصی زیبایی خود را در استفاده نامناسب از مواد محترقه غیر مجاز از دست دهد ممکن است پایگاه اجتماعی خود را نیز از دست بدهد.

مخالفت نیروی انتظامی با جو پلیسی در چهارشنبه آخر سال

این مسئول در نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد جوانان را سرمایه‌های اجتماعی جامعه عنوان کرد و گفت: باید این سرمایه‌ها حفظ شوند و از قدرت و ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

خلیلی‌نیا اذعان کرد: نیروی انتظامی با جو پلیسی در روز چهارشنبه آخر سال مخالف بوده از این رو در آن به صورت امنیتی و انتظامی وارد نمی‌شود بلکه به عنوان یک پدیده اجتماعی تلقی می‌شود.

 رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی چهارشنبه سوری به میدان آیند

وی اجرای صحیح برنامه‌های چهارشنبه آخر سال را نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه دانست و گفت: پلیس در کنار مردم است نه در مقابل، اگر اخطار و یا برخوردی صورت می‌گیرد به نفع افراد بوده از این رو اجرای برنامه‌های چهارشنبه آخر سال باید با رعایت موازین و مقررات برگزار شود.

خلیلی‌نیا اذعان کرد: بهترین برنامه برای اجرای چهارشنبه آخر سال و بیان زیان‌ها و اثرات سوء آن با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه از طریق سیمای استانی، رسانه‌های مکتوب و مجازی و مطبوعات امکان‌پذیر بوده چرا که علت بیشتر کج‌روی‌ها و بزهکاری افراد ناشی از ناآگاهی است.

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: نیروی انتظامی به نوبه خود امنیت و آرامش جامعه را برقرار خواهد کرد از این رو تنها این دستگاه موظف نبوده و باید فضا و احساس امنیت کامل در جامعه حکم‌فرما شود تا شهروندان و مسافران و گردشگران احساس امنیت بیشتری کنند.

توجه به هشدارهای پلیس مهم است / فرصت سوزی مجرم باعث کاهش سرقت می‌شود

این مسئول اجتماعی و انتظامی خاطرنشان کرد: باید بپرسیم چه کار باید کرد تا میزان سرقت کاهش یابد، آموزش‌های لازم به کسانی که لازمه و شرایط سفر در ایام نوروز را دارند چه مواردی است.

خلیلی‌نیا تصریح کرد: نقش صدا و سیما در این خصوص بسیار مهم بوده و این رسانه می‌تواند با پوشش خبری و آموزش‌های لازم که توسط کارشناسان نیروی انتظامی داده می‌شود به خوبی و به نحو احسن آنها را انعکاس دهد.

مشارکت و تعامل باعث ارتقاء امنیت است

خلیلی‌نیا بروز سرقت‌های خرد را باعث افزایش آمار سرقت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: مردم باید به هشدارهای پلیس توجه داشته باشند تا بتوان سفری با آرامش خاطر کامل داشته باشند، اگر اموال در جای مناسب باشد فرصت از سارقان و مجرمان گرفته می‌شود به همین خاطر اگر فرصت از مجرم گرفته نشود شرایط برای سرقت تسهیل می‌شود.

وی ابراز داشت: زمانی که مشارکت و تعامل در سطح جامعه حاکم باشد ارتقاء امنیت در آن جامعه قابل لمس و مشهود است.

انتهای پیام/82011/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول