اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

نیروی انتظامی مظهر امنیت جامعه است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم نیروی انتظامی را مظهر و تبلور تأمین امنیت اجتماعی دانست و گفت: فعالیت صحیح این نیرو موجب تقویت نظم عمومی و ناکامی دشمنان می‌شود.

نیروی انتظامی مظهر امنیت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه تقوا مهم‌ترین سفارش قرآن و اهل بیت(ع) بوده است اظهار کرد: خداوند وعده داده است که رعایت تقوا در زندگی موجب حل مشکلات می‌شود.

وی افزود: دلیل حل نشدن مشکلات خود انسان‌ها هستند؛ همه اقشار جامعه این ویژگی را دارند بنابراین باید با ریشه‌یابی معضلات و بررسی در اعمال و رفتار گذشته راه جبران را پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند قدرت مطلق این جهان است گفت: پروردگار عالم راست‌گوترین وعده‌دهندگان است و خود وعده کرده که در صورت رعایت تقوا همه مشکلات انسان را حل می‌کند.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم ایران در این روز راهپیمایی گسترده‌ای را به راه می‌اندازند و در این میان برخی مخالفان نیز در میان خیل عظیم مردم حضور دارند؛ در یک اجتماع عمومی یک سری مسائل اصطکاکی به وجود می‌آید و این امر تبعاتی را به وجود می‌آورد و نیروی انتظامی در این میان وظیفه تأمین امنیت و آرامش را دارد.

فعالیت صحیح نیروی انتظامی ناکامی دشمنان را در پی دارد

آیت‌الله علوی گرگانی نیروی انتظامی را مظهر و تبلور تأمین امنیت اجتماعی دانست و گفت: فعالیت صحیح این نیرو موجب تقویت نظم عمومی می‌شود و دشمنان را از نقشه‌های شوم خود ناامید می‌سازد.

دشمنان همواره اتفاقات جزئی را بزرگ جلوه می‌دهند

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان همواره به بزرگ‌نمایی اتفاقات رخ داده در نظام اسلامی می‌پردازند، عنوان داشت: پرسنل نیروی انتظامی باید قدر لباس خود را که مظهر امنیت است بدانند و در انجام وظایفشان کوتاهی نکنند.

وی اضافه کرد: حفظ قداست لباس و انجام وظایفی که پوشیدن آن بر عهده انسان می‌گذارد از مظاهر تقوا به شمار می‌رود؛ تقوا چیزی جز انجام واجبات و ترک محرمات نیست و لباس نیروی انتظامی هم وظیفه تأمین امنیت را بر دوش پرسنل این نیرو قرار می‌دهد.

وظیفه امروز ما اطاعت محض از ولی فقیه است

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اطاعت محض از فرامین ولایت فقیه در همه امور زندگی ابراز کرد: مسلمانان نباید در انجام وظایف کاری خود تنها به حقوق مادی توجه کنند؛ پاداش اصلی نزد خداوند بوده و او مزد کار نیک را در قیامت خواهد داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در تأمین امنیت راهپیمایی 22 بهمن و نیز انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باید تنها اطاعت فرمان الهی را مد نظر داشته باشد گفت: نیت خالص در انجام کارها تأثیر بسزایی دارد و ارزش خاصی به آن کار می‌دهد.

وی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم بر اطاعت از خود، پیامبر(ص) و اولی‌الامر تاکید کرده است؛ امروز هم وظیفه ما اطاعت از ولی امر زمان و نایب عام امام عصر(عج) است.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول