اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

تشویق به مقاوم‌سازی مسکن روستایی وظیفه دهیاران است

خبرگزاری فارس: فرماندار سقز گفت: تشویق مردم به مقاوم‌سازی مسکن در روستاها مهم‌ترین وظیفه دهیاران است.

تشویق به مقاوم‌سازی مسکن روستایی وظیفه دهیاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری امروز در نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان سقز با اشاره به  اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، ‌نقش مردم را در تعیین سرنوشت خود بسیار با اهمیت خوانده و خواستار حضور آگاهانه مردم در صحنه انتخابات شد.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را باعث بالا رفتن امید به نظام و ناامیدی دشمنان دانست و از دهیاران خواست تا به ‌مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند.

فرماندار سقز رعایت عدالت، اجرای قانون و اصل امانت‌دارای را از مهمترین شاخص‌هایی دانست که در بحث انتخابات به عنوان ملاک اصلی بایستی اجرا شود.

فرماندار سقز در بخش دیگری از سخنان خود نظارت بر کار پیمانکاران و ادارات خدمات رسان در روستا، تهیه شناسنامه روستا، ‌تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و تشویق به تولید با کیفیت بیشتر، همکاری در بحث ریشه‌کنی بیسوادی،‌ جمع‌آوری زکات،‌ کنترل ساخت و ساز خارج از محدوده روستا، ‌مبارزه با آفات محصولات کشاورزی،‌ انجام کارهای فرهنگی و ورزشی، ارائه طرح برای ‌زیبا سازی ورودی روستاها، حفظ جنگل‌ها و مراتع را ‌از جمله اقداماتی برشمرد که لازم است دهیاران به آن رسیدگی کنند.

فرماندار شهرستان سقز،‌ خطاب به دهیاران گفت: مهمترین وظیفه شما به عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی، تشویق مردم به مقاوم‌سازی مسکن در روستاها است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه بخش کشاورزی ‌خواستار دعوت از جوانان و کشاورزان روستا جهت احداث سایت گل‌خانه،‌ پرورش شترمرغ و بوقلمون و تاسیس گاوداری و صنایع‌تبدیلی شد.

فخری جمع آوری زکات و اختصاص یک برابر معادل آن برای آبادانی و عمران روستاها را با اهمیت تلقی و اضافه کرد: امروزه مشارکت مردم در بستر توسعه امری مهم است که خدمات‌رسانی به روستاها را تسریع می‌بخشد.

در این نشست بخشداران و نمایندگان دهیاران نیز با ارائه نقطه نظرات خود خواستار رفع مشکلات مردم شدند.

گفتنی است شهرستان سقز دارای 276 روستا، ‌4 بخشداری و 102 دهیاری است.

انتهای پیام/79010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول