اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر خبر داد

آمادگی برای سامان‌دهی به بقعه سیدمحمدبازار شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر از آمادگی برای سامان‌دهی به بقعه سیدمحمدبازار شوشتر خبر داد و گفت: این بقعه نیاز فوری به مرمت و بازسازی دارد.

آمادگی برای سامان‌دهی به بقعه سیدمحمدبازار شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی صبح امروز در بازدید از بقاع شوشتر اظهار کرد: اداره اوقاف شوشتر آمادگی دارد تا بقعه سیدمحمدبازار شوشتر را سامان‌دهی و مرمت کند ولی در این باره نیازمند طرح و برنامه تخصصی هستیم.

وی با اشاره به ضروریات مورد نیاز برای این بقعه افزود: این بقعه به گفته برخی کارشناسان بنایی تاریخی و ثبت شده ملی دارد و به این دلیل باید بر اساس اصول موجود در میراث فرهنگی این بقعه تنها مرمت شود.

پورحمیدی با اشاره به وخامت اوضاع در این بقعه تاکید کرد: در این بقعه شرایط بسیار وخیم است خطر ریزش وجود دارد و به این دلیل تردد به محل ضریح و حرم به طور کامل متوقف شده است.

*میراث فرهنگی همکاری کند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر اظهار کرد: با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر هماهنگی‌های لازم برای در اختیار قرار دادن کارشناسانش برای طراحی و ارائه نقشه مرمت این بقعه تاریخی به توافق رسیده‌ایم و در اسرع وقت این مهم محقق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از نظر مالی مشکل چندانی برای مرمت این بقعه وجود ندارد و در تلاش هستیم تا با طرحی صحیح و بر اساس اصول میراثی این بقعه تاریخی مرمت شود.

پورحمیدی با اشاره به اینکه بقعه سیدمحمد بازار شوشتر در شرایط کنونی در وضعیت بحرانی قرار دارد، خاطر نشان کرد: در ماه‌های گذشته زیر این بقعه قناتی یافت شده که اصلی‌ترین عامل تخریب آن شناخته شده است و باید برای سامان‌دهی به این قنات چاره‌‌ای کارشناسی شده یافت.

*بقعه نیاز به مرمت اساسی دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر اظهار کرد: نمی‌توان هزینه‌های زیادی متحمل شد و بار دیگر همین بقعه را مرمت کرد و در سال‌های آینده بار دیگر نیازمند مرمت و بازسازی باشیم.

وی تاکید کرد: باید طرحی ارائه شود که برای یک بار به صورت اساسی مشکلات این بقعه متبرک در مرکز شهر و در بافت قدیم شهری برطرف شود.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول