اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 108 بقعه متبرکه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: 108 بقعه و مکان متبرکه در استان وجود دارد.

چهارمحال و بختیاری 108 بقعه متبرکه دارد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 10 هزار متر مربع فضای عمرانی شامل تعمیر و نوسازی، احداث و محوطه‌سازی در امامزادگان و اماکن متبرکه استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 97 امامزاده در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: از این تعداد هشت امامزاده دو خاتون، امامزاده حمزه علی، بارده، شیخ شبان، محمد علی منجرموئی لردگان، سید سعید چلیچه، علی‌اکبر نافچ و میر حیدر شاه نقنه ثبت ملی شده‌اند.

طباطبایی با اشاره به ثبت هزار و 391 موقوفه در استان ادامه داد: این موقوفات با نیت‎های مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری توجه بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی به موقوفات را خواستار شد و گفت: احیای فرهنگ وقف پشتوانه و راهکاری مهم برای حفظ زندگی دینی و ارزش‌های مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف آثار متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به همراه دارد، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از موقوفات در ارتقای شاخص‌های مختلف جامعه موثر است، ترویج این سنت حسنه اسلامی علاوه بر ثواب اخروی، باقیات و صالحاتی است که مزایای آن باعث رونق و بهبود وضعیت جامعه می‌شود و هفته وقف فرصتی است تا مردم با این سنت حسنه و آثار دنیوی و اخروی آن بیشتر آشنا شوند.

طباطبایی با تأکید بر اینکه سنت حسنه وقف و توجه به امور خیریه یکی از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی است، ادامه داد: می‌توان از آن به عنوان بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با ترویج این سنت حسنه و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان حل خواهد شد و امروز این مهم با ایجاد زمینه‌های بروز مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تبدیل سنت وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی میسر می‌شود.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول