اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

درخت نیاز جدی زندگی انسان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش درخت در شادابی و طراوت زندگی گفت: درخت نیاز اساسی زندگی انسان است.

درخت نیاز جدی زندگی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی بعدازظهر امروز در جمع کارکنان منابع طبیعی استان اظهار داشت: بی‌توجهی به این نیاز اساسی، قطع درختان و تخریب جنگل موجب شده تا هزاران میلیارد برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه هزینه کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور طرح جامع جلوگیری از سیل با دو هزار میلیارد هزینه توسط مسئولان استان گلستان تهیه و به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

طرح 2 هزار میلیاردی برای جلوگیری از سیل گلستان تقدیم ریاست جمهوری شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به منابع طبیعی احترام گذاشته و بی‌دلیل آنها را تخریب نمی‌کردیم؛ الآن نیازی به ارائه چنین طرحی نبود.

امامی تصریح کرد: به دلیل این بی‌توجهی‌ها استان گلستان هر ساله در معرض تهدید سیل قرار دارد و باید منابع مالی زیادی را برای جلوگیری از سیل و یا جبران خسارت‌های ناشی از آن بپردازد.

وی با ابراز تأسف از قطع بی‌رویه درختان و تخریب جنگل یادآور شد: انسان‌ها به جای اینکه فرصتی برای احیا و توسعه جنگل باشند به عامل تهدید آن تبدیل شدند.

به جای رفتن به جنگل، طبیعت را به داخل منازل بیاوریم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آوردن جنگل و طبیعت به داخل منازل برای تأمین نیازهای روحی و روانی بهتر از رفتن به دامن طبیعت است.  

امامی بیان داشت: با رفتن انسان به جنگل، تخریب این نعمت الهی نیز آغاز شده و کار به جایی رسیده که بخش وسیعی از جنگل‌های کشور به ویژه استان گلستان از بین رفتند.

به گفته وی، دانش‌آموزان در نقاشی‌های خود به طور قطع تصویری از یک درخت را ارائه می‌دهند که این بیانگر اهمیت درخت و منابع طبیعی نزد دانش‌آموزان و تخریب اینها دغدغه ذهنی این قشر از جامعه است.

آب به تهدید علیه انسان تبدیل شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب یک فرصت الهی برای انسان است، گفت: متأسفانه به دلیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت این نعمت به تهدید علیه انسان تبدیل شد.

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول