اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس:

مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دو استان گفت: مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‌شود.

مسئولیت سازمان صنعت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی در جمع فعالان اقتصادی در واکنش به پایین بودن رتبه صنعتی گلستان و عملکرد ضعیف رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این زمینه اظهار داشت: مدیران در قبال ضعف‌ها باید پاسخگو باشند و اگر به این مرحله نرسیم که در برابر ضعف عملکرد پاسخگو باشیم، آن وقت مشکل‎ساز خواهد بود و حق مردم ادا نمی‎شود.

وی ادامه داد: ضعف چند 10 ساله صنعت در استان مربوط به رئیس فعلی این سازمان نیست، بلکه محدودیت‎ها و موانع قانونی بوده است که توسط دولت نهم برطرف و زمینه سرمایه‎گذاری در گلستان فراهم شد.

وی، اعتمادسازی در سرمایه‎گذاران را عنصری کلیدی خواند و خاطرنشان کرد: مشکل این است که باید اعتمادسازی کنیم، سرمایه‎گذاری که می‎خواهد سرمایه خود را وارد میدان کند، نباید احساس کند که ریسک آن خیلی بالاست و سرمایه‎اش برگشتی ندارد.

ادغام وزارتخانه‎ها یک اشتباه استراتژیک بود/ مشکل ما ادغام نیست

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرآیندهای سرمایه‎گذاری باید کوتاه شود، عنوان کرد: در جریان سیاست‎های ابلاغی اصل 44 آمده که باید تصدی‎گری دولت و میزان هزینه‎ها کاهش پیدا کند، اما برخی کاهش تصدی‎گری دولت را در ادغام وزارتخانه تصور کردند که این موضوع یک اشتباه استراتژیک بود.

امامی اضافه کرد: ما می‎توانستیم وزارتخانه را کوچک‎تر، اما تخصصی‎تر کنیم؛ مگر بخش بازرگانی که زیرنظر بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت، قوت عمل یا نقشش بیشتر و برجسته‎تر شد و یا هماهنگ‎تر عمل کرد که چنین نبود و اگر بررسی کنیم می‎بینیم وضع بدتر شده است.

وی با بیان اینکه مشکل ما ادغام نیست، ابراز داشت: مشکل این است که در یک فرآیند، نگاهِ بازدارنده وجود دارد و از بعد فرهنگی نگاه‎مان اینگونه است که مدیر دستگاه مثل قدرت مطلق عمل کرده و بازدارندگی به خرج می‎دهد.

ضعف مدیریتی در اجرا دیده می‎شود/ همچنان دچار محافظه‌کاری هستیم

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسیرها را باید برای سرمایه‎گذاری، کوتاه می‎کردیم که این مهم محقق نشده و اگر نیاز به اصلاح قوانین، تغییر قوانین و ایجاد قوانین جدید بود، باید این‌ها از مجلس درخواست می‌شد، اما ضعف مدیریتی در اجرا دیده می‎شود.

امامی با اشاره به اینکه مدیر یعنی کسی که تدبیر دارد و باید از شرایط عادی، متفاوت‎تر عمل کند، اذعان داشت: سوءمدیریت در کاهش صدور مجوزهای تأسیس تأثیرگذار است، مدیر از قابلیت‎ها و توانمند‎هایی که کارشناسان دارند باید استفاده کند، اما وقتی کارشناسان مدیریت و رهبری نشوند و یا از جهاتی به کارشناس میدان داده نشود، عملکرد خوبی شاهد نخواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه باید مقداری محافظه‎کاری را کنار بگذاریم، متذکر شد: باید ملاحظات داشته باشیم، اما ملاحظه‎کاری نکنیم که متأسفانه همچنان دچار محافظه‎کاری هستیم.

مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به مدیر بومی محول می‎شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: از صراحت و بیان مطلب واقعی نگرانیم، چه اشکال دارد مطالب و نقدها را به صورت سازنده مطرح کنیم و خرده هم نگیریم؛ این امکان‎پذیر است، کسی که مطلبی می‎گوید از روی غرض‎ورزی نباشد، شنونده هم واکنش غرض‎ورزانه نداشته باشد تا در این میان، مشکلات برطرف شوند و این شدنی است.

امامی اضافه کرد: مدیری که بنشیند و حرکتی نداشته باشد در مقابل مدیری که پویاست، مسلماً عملکرد موفق‎تری نخواهد داشت و این‎ها تفکیک‎کننده مدیر موفق از ناموفق است.

وی در خصوص تصدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دو پست و در دو استان مختلف «گلستان و خراسان‌رضوی» اظهار داشت: در حال پیگیری موضوع هستیم و به زودی مجمع نمایندگان استان، مدیر بومی را معرفی و در این مسئولیت قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول