اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی آبیک تأکید کرد

ضرورت کاشت درخت برای کاهش آلودگی هوای آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک کاشت درخت برای کاهش آلودگی هوا در این شهرستان را ضروری دانست.

ضرورت کاشت درخت برای کاهش آلودگی هوای آبیک

حمیدرضا رضانژاد در حاشیه جشن درختکاری در دبستان دخترانه شهید بیک‌پور شهر آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: با توجه به آلایندگی شرکت سیمان و آلودگی هوای شهر آبیک، اختصاص اعتبارات لازم برای ایجاد فضای سبز و افزایش درختکاری در این شهر امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی افزود: اگر به عنوان نمونه برای کاشت یک درخت 10 میلیون ریال هزینه لازم است برای مراقبت و حفظ همان درخت باید 20 برابر هزینه کرد تا بتواند یک درخت پنج ساله شود.                                                                 

این مسئول ادامه داد: اختصاص اعتبار لازم برای حفظ و حراست از درخت ضروری بوده که مطلوب است مسئولان استانی و شهرستانی برای افزایش سرانه فضای سبز و درخت در آبیک تدابیر لازم را بیاندیشند و از حمایت‌های خود دریغ نورزند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک تصریح کرد: درختان عرعر، زبان گنجشک، سرو خمره‌ای و افرا از گونه‌هایی هستند که با آب و هوای منطقه شهرستان آبیک سازگاری دارند.

رضانژاد خاطر نشان کرد: درخت در تمام ادیان الهی به ویژه در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که امام صادق (ع) فرموده‌اند: «کشت کنید و درخت بنشانید، به خدا قسم که آدمیان کاری بهتر و پاکیزه‌تر از این نکرده‌اند.»

وی با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: حمایت از منابع طبیعی حمایت از نسل‌های آینده و مشارکت عمومی ضامن پایداری منابع طبیعی است که همت تک‌تک آحاد جامعه را می‌طلبد.

در جشن درختکاری دبستان دخترانه شهید بیک‌پور با حضور فرماندار آبیک و تنی چند از مسئولان ادارات این شهرستان و با حضور دانش‌آموزان در حیاط دبستان چند اصله درخت کاشته شد.

همچنین در این جشن دانش‌آموزان به مناسبت 15 اسفند، روز درختکاری را به تصویر کشیدند و به مناسبت روز درختکاری مقاله و شعر از سوی دانش‌آموزان قرائت شد.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول