اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از صدای پای بهار در ریگان

درختان ریگان رخت نو به تن کردند/ استشمام بوی بهار نارنج در دل کویر

خبرگزاری فارس: بوی بهار نارنج از باغات مرکبات گنبکی، بهشت شرق استان کرمان به مشام می‌رسد و این نو شدن طبیعت در ریگان رنگ و بوی خاصی به این منطقه کویری بخشیده است.

درختان ریگان رخت نو به تن کردند/ استشمام بوی بهار نارنج در دل کویر

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، بوی بهار نارنج و نو شدن طبیعت در روستاهای شهرستان ریگان به مشام می‌رسد و غنچه‌های بهاری در این شهرستان شکوفا شدند.

فرماندار ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در این شهرستان بیش از 2 هزار و 500 هکتار باغات مرکبات وجود دارد، افزود: بیشترین مرکبات در بخش گنبکی بهشت شرق استان کرمان است و شکوفایی این مرکبات بوی بهار نارنج را از کیلومترها به مشام می‌رسانند.

مجید اعتمادی بیان داشت: مناطق کوهستانی و ییلاقی ریگان اینک رخت نو به تن کرده‌اند و برای استقبال از فصل نو مهیا شده‌اند.

وی ابراز داشت: مناطق ییلاقی و کوهستانی از نظر برخورداری از جنگل، مراتع و قله‌های مناسب و چشم‌اندازهای بدیع دارای موقعیت برتری در مقایسه با سایر نواحی شرق استان هستند.

اعتمادی عنوان کرد: گشت و گذار در بخش گنبکی برای علاقمندان به بوی بهار نارنج و در مناطق کوهستانی برای کوهنوردی به طور حتم تامین‌کننده نیازهای روحی و سلامتی آنهاست.

این مسئول تصریح کرد: شش روستای بکر و رویایی ریگان مهیای استقبال از مسافران نوروزی است که در سال گذشته بیش از 3 هزار مسافر و گردشگر از این روستاها بازدید کردند.

اعتمادی افزود: روستاهای کوهشاه، گز بهمن، گزان ‌خواص، رستم‌آباد، علی‌آباد و مناطق کوهستانی گلوزناغی و انار بالا و پایین و آبشار سرگری آماده بازدید گردشگران نوروزی در ریگان هستند.

وی اذعان داشت: روستاهایی در ریگان وجود دارد که در فصول مناسب سال علاقمندان و گردشگران و عاشقان طبیعت از آنها بهره می‌برند که از جمله این مناطق می‌توان به کوهشاه سیف‌الدینی، سرزه و تک‌فرهاد اشاره کرد.

فرماندار ریگان افزود: بوی بهار نارنج و نو شدن طبیعت در روستاهای شهرستان ریگان به مشام می‌رسد و غنچه‌های بهاری در این مناطق شکوفا شده‌اند.

اعتمادی ابراز داشت: بادام‌های کوهی در مناطق کوهستانی و شکوفایی مرکبات در بخش گنبکی عطر و بویی خاص به شهرستان ریگان بخشیده است.

وی با اشاره به بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان گفت: این تپه‌های شنی با خاصیت درمانی در ایام نوروز آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.

انتهای پیام/80014/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول