اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر تاکید کرد

توسعه زراعت ‌چوب در ملایر/ فرهنگسازی در مقوله کاشت درخت

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر بر توسعه بحث زراعت چوب تأکید کرد و گفت: زراعت چوب علاوه بر ایجاد اشتغال و گسترش فضای سبز باعث رونق اقتصادی شهرستان می‌شود.

توسعه زراعت ‌چوب در ملایر/ فرهنگسازی در مقوله کاشت درخت

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با هدف بررسی دقیق فرهنگ‌های مختلف و تعمیق بیشتر فرهنگ در بین عامه مردم تشکیل می‌شود که بر اساس اولویت تصمیمات و مصوبات باید در سطح شهرستان عملی شود.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی در نیمه دوم اسفند ماه افزود: یکی از موارد مورد نظر در شورای فرهنگ عمومی توجه به فرهنگ درختکاری است که در دین مبین اسلام نیز به این امر سفارش زیادی شده است.

فرماندار ملایر کاشت درخت و ایجاد فضای سبز را در ایجاد روحیه و نشاط  و تلطیف روح مردم و جامعه و ایجاد هوایی پاک مهم برشمرد و عنوان داشت: وقتی ما به این اهمیت رسیدیم باید با توجه به جغرافیای شهرمان در ایجاد فضای سبز و نگهداری از منابع طبیعی تلاش کنیم.

وی در ادامه بر فرهنگسازی در مقوله کاشت درخت و نگهداری از آن تأکید کرد و این موضوع را ضرورت جامعه برشمرد.

خیریانپور با تأکید بر کاشت درخت و ایجاد فضای شاداب گفت: اگر همه ما یک درخت بکاریم شهری سر سبز و فضایی سبزی زیبا خواهیم داشت.

وی عنوان داشت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای فرهنگسازی در خصوص درختکاری در مدارس است.

فرماندار ملایر بر فرهنگ مطالعه و استفاده بهینه و درست از درخت تأکید کرد و زیباسازی مدخل‌های ورودی شهرها و کاشت بیشتر درخت در بام ملایر و حاشیه شهرها را خواستار شد.

وی خطاب به اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در توزیع نهال در بین مردم گفت: سعی شود نهال‌هایی که کاشته می‌شود درختان مثمر ثمر و درختان میوه باشد که علاوه بر زیبایی از ثمرات دیگر آن نیز بهره‌مند شویم.

خیریانپور بر توسعه بحث زراعت چوب تأکید کرد و عنوان داشت: زراعت چوب علاوه بر ایجاد اشتغال و گسترش فضای سبز باعث رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد.

وی در ادامه اخلاق، احکام و حقوق را سه محور زندگی اجتماعی برشمرد و گفت: همه ما در جامعه و زندگی به یکدیگر نیازمندیم و در این راستا باید زندگی اجتماعی سالم داشته باشیم.

فرماندار ملایر تعلیم و تربیت را لازمه داشتن زندگی سالم در اجتماع برشمرد و بیان کرد: در رابطه با دو مقوله مهم تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش نقش مهم و بنیادی دارد و در این راستا باید با تعمق حرکت کند.

وی آفت امروز جوامع را نادانی، جهل و فاصله گرفتن از معنویت خواند و افزود: همه نهادها و دستگاه‌ها و رسانه‌ها در راستای تعلیم فرهنگ اسلامی نقش دارند و باید در شکل‌گیری شخصیت افراد که متناسب با تربیت اسلامی باشد تلاش کرد.

خیریانپور بر شناخت نیازهای واقعی جامعه توسط دستگاه‌های فرهنگی تاکید کرد و ابراز داشت: می‌طلبد با شناخت درست آسیب‌ها و تهدیدات و مشکلات مردم را شناسایی و در راستای رفع این موارد برنامه‌ریزی و حرکت شود.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به هشتم اسفند ماه روز علوم تربیتی و هفته تعلیم و  تربیت گفت: قرآن کریم به امر تعلیم و تربیت سفارش زیادی دارد و پیامبر اکرم (ص) به عنوان مربی و معلم برای راهنمایی بشریت فرستاده شده است.

حجت‌الله چهاردولی تجلیل از مربیان پرورشی، مشاوران و معاونان، بازنشستگان، مسابقات فرهنگی هنری، ایجاد نمایشگاه از آثار مربیان پرورشی، برگزاری مسابقات مختلف را از برنامه‌های هفته تعلیم و تربیت در ملایر برشمرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر نیز از ثبت نام حوزه‌های علمیه از اول تا 28 اسفند ماه خبر داد و بیان کرد: افراد علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت نام به سایت حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

مرضیه انصاریان ضمن تقدیر از آموزش و پرورش در همکاری با حوزه‌های علمیه بر بیشتر شدن گفتمان‌های دینی در مدارس و مسائل شرعی و دینی دانش‌آموزان با حضور اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر نیز از تولید 260 هزار اصله نهال در ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: 60هزار این تعداد اصل نهال تولید شده در بخش خصوصی و 200 هزار اصله نهال در نهالستان قدس تولید شده است.

علی‌مروت امیری با  اشاره به اینکه از 905 هزار هکتار اراضی ملی استان همدان 171 هزار هکتار و معادل 18 درصد در شهرستان ملایر واقع شده گفت: سطح مراتع شهرستان ملایر نیز 138 هزار هکتار است.

وی نواختن زنگ سبز در مدارس، برگزاری جشن درخت‌کاری، برگزاری همایش‌ها، تشکیل کلاس‌های ترویجی، شرکت در نماز جمعه، توزیع نهال رایگان در میان مردم، بازدید از پروژه‌ها و تقدیر از نمونه‌های بخش مراتع و حفاظت را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته منابع طبیعی در ملایر برشمرد.

انتهای پیام/89013/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول