اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

150 هزار اصله درخت در معابر فرعی و منزل مردم کاشته می‎شود

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: 150 هزار اصله درخت در طرح توسعه فضای سبز در معابر فرعی و منازل مردم کاشته می‎شود.

150 هزار اصله درخت در معابر فرعی و منزل مردم کاشته می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش فضای سبز در زندگی، اظهار کرد: زندگی ماشینی به ویژه در کلانشهرها روند زندگی شهروندان را به مخاطره انداخته است که راه برون‌رفت از آن در کنار پیشگیری از عوارض آلاینده‌ها، توسعه درختکاری و فضای سبز است.

وی افزود: در کلانشهر مشهد نیز برای توسعه درختکاری و بوستان‌ها در مقیاس شهری و محلات تلاش شده است که در این راستا تمام خیابان‌های اصلی شهر درختکاری شده است.

پژمان با اشاره به آغاز درختکاری در معابر فرعی مشهد، بیان کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی شهرداری مشهد در سال جاری، درختکاری معابر فرعی شهر است که این طرح با همکاری شورای اجتماعی محلات و شهروندان اجرا می‌شود.

شهردار مشهد ادامه داد: در این طرح از طریق شوراهای اجتماعی محلات، افراد علاقه‌مند به درختکاری و فضای سبز در هر محله شناسایی می‎شوند و در ادامه نهال مثمر و غیرمثمر به صورت رایگان جلوی درب و یا داخل منزل شهروند، کاشته می‌شود.

پژمان گفت: در طرح درختکاری معابر فرعی و داخل منازل بیش از 150 هزار اصله درخت مثمر و غیرمثمر در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد در خصوص مزایای استفاده از این طرح گفت: وقتی آبیاری درخت توسط شهروند صورت بگیرد، در قبض عوارض نوسازی تخفیفاتی منظور می‎شود، همچنین نهال به انتخاب خود فرد نام‌گذاری و پلاک‌گذاری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 146 شورای اجتماعی محلات در شهر مشهد تشکیل شده است که به منظور انجام این طرح اطلاع‌رسانی نیز صورت گرفته‌ است.

پژمان از کاشت درخت در ادارات مشهد برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ادارات ظرفیت‎های مناسبی برای توسعه فضای سبز مشهد محسوب می‌شوند، تاکنون 150 هکتار از اراضی ادارات شناسایی شده‎اند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح 60 هزار اصله درخت در نظر گرفته شده است که با کاشت این تعداد درخت در اراضی یاد شده، نیم متر به فضای سبز مشهد افزوده می‎شود.

به گفته شهردار مشهد تا پایان سال سرانه فضای سبز هر شهروند به 11.1 مترمربع می‌رسد.

پژمان در ادامه با بیان اینکه بوستان‌های سطح شهر مشهد برای استفاده تمام سنین تجهیز شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد با سنین مختلف نیازمند طبیعت هستند در تمام بوستان‌های سطح شهر تجهیزاتی نصب و تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بوستان‌های شهر مشهد به انواع تجهیزات از جمله وسایل ورزشی مجهز شده‌ است.

انتهای پیام/70005/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول