اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مطرح کرد

کاهش رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی آذربایجان‌ غربی با عرضه محصولات خارجی

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: عرضه محصولات بی کیفیت خارجی به قیمت پایین باعث پایین آمدن، قدرت رقابت پذیری واحدهای صنعتی شده است.

کاهش رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی آذربایجان‌ غربی با عرضه محصولات خارجی

 صادق فرخ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ارومیه با بیان‌ اینکه تامین سرمایه،‌ فروش و بازاریابی، ارائه خدمات به واحدهای صنعتی توسط سایر دستگاه‌ها از جمله مهم‌ترین حوزه مشکلات واحدهای صنعتی استان را شامل می‌شود،‌ اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت تمام ‌شده محصولات تولیدی و سیاست تثبیت نرخ ‌فروش محصول در راستای طرح هدفمند کردن یارانه ها، اکثر کارخانه‌ها قادر به عرضه تولید برابر نرخ‌های مصوب نمی‌شوند که این امر یکی از مشکلات واحدهای صنعتی در تامین سرمایه است.

وی محدود بودن منابع بانکی برای تامین سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و معوق شدن تسهیلات واحدهای صنعتی را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی آذربایجان‌ غربی در حوزه سرمایه عنوان‌ کرد و ادامه‌ داد: مشکلات متعدد در تامین ارز مورد ‌نیاز از سیستم بانکی برای ورود ماشین‌آلات مورد نیاز طرح‌ها و مواد اولیه مورد استفاده در واحدهای‌ صنعتی و مشکلات موجود در مبادلات ارزی در سیستم بانکی با خارج از کشور که سبب تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به واحدهای صنعتی می‌شود، از دیگر موانع واحدهای صنعتی است.

فرخ‌زاده فروش و بازاریابی را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی برشمرد و گفت: عرضه محصولات بی کیفیت خارجی از طریق واردات رسمی یا قاچاق کالا، به قیمت پایین سبب پایین آمدن ،قدرت رقابت پذیری واحدهای صنعتی شده است.

معاون امور صنایع و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با وجود تاکید بر تامین سوخت واحدهای صنعتی از طریق گاز گشی، هنوز بسیاری از واحدهای عمده مصرف کننده سوخت مایع به شبکه گازرسانی متصل نگردیده‌اند به طوری که این امر سبب ایجاد مشکلاتی در واحدهای ‌صنعتی آذربایجان غربی شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان نیازمند کارگران ماهر است، تصریح کرد: کمبود کارگر ماهر‌ و فنی و لزوم دانش افزایی نیروهای انسانی پرسنل کارخانه‌ها در واحدهای صنعتی آذربایجان‌ غربی بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول