اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرستان اسدآباد محقق شد

کسب رتبه اول تولید محصولات استاندارد در واحدهای صنعتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: اسدآباد رتبه نخست را با تولید استاندارد 77 درصد محصولات در واحدهای صنعتی در استان دارد.

کسب رتبه اول تولید محصولات استاندارد در واحدهای صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، فرهاد تیموری در شورای اداری شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 306 واحد تولیدی مشمول استاندارد در استان همدان داریم که این واحدها 583 نوع محصول را تولید می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد واحدها 382 مورد پروانه استاندارد دارند که 65.5 درصد محصولات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه واحدهای صنعتی مشمول استاندارد در شهرستان اسدآباد کم است، اما 77 درصد محصولات تولیدی در این واحدها با استاندارد تولید می‌شود که از این لحاظ اسدآباد رتبه نخست را در استان دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» خاطرنشان کرد: ما باید برای تحقق شعار امسال و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با افزایش تولیدات کیفی و استاندارد تولیدات خود را بیشتر کنیم.

وی، کسب جایگاه توسعه‌یافتگی کشور در سطح جهان، سهولت در گسترش بین‌الملل، افزایش ارزش افزوده و تحقق بهره‌وری در استفاده از منابع را از جمله فواید استانداردسازی تولیدات در جامعه خواند.

تیموری با اشاره به اینکه یک هزار و 574 واحد صنعتی در همدان وجود دارد که برای 31 هزار و 264 نفر اشتغال ایجاد کرده، تصریح کرد: از این تعداد 25 واحد صنعتی در شهرستان اسدآباد است که 401 نفر در این واحدها مشغول هستند.

وی در ادامه با تأکید بر استانداردسازی شهربازی‌ها، گفت: در دو سال گذشته با نظارت و بازرسی از شهربازی‌های همدان 53 وسیله بازی مورد بازرسی قرار گرفتند که هر 53 مورد غیراستاندارد بودند که باید گواهینامه ایمنی اخذ کنند.

وی با بیان اینکه در اسدآباد هم هشت مورد وسیله و تجهیزات شهربازی غیراستاندارد است، بیان داشت: این وسایل غیرایمن بودند که پلمب شده و باید رفع نقص و اصلاح شوند.

معاون فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه دو هزار واحد مسکونی مهر در اسدآباد ساخته شده، اظهار داشت: باید در خصوص استانداردسازی آسانسورهای موجود در این واحدها بیش از پیش توجه شود.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه باید در سال تولید ملی، نظارت و کنترل بیشتری از سوی بازرسان اداره‌کل استاندارد داشته باشیم، ابراز داشت: این نظارت و بازرسی‌ها مسلماً موجب ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش صادرات و به تبع آن اشتغال‌زایی در شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/89008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول