اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تجدید ساختار واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد

پرداخت 40 درصد یارانه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

خبرگزاری فارس: معاون شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به افزایش 20 درصدی اعتبار استان در نوسازی و تجدید ساختار واحدهای صنعتی از پرداخت 40 درصد یارانه در راستای حمایت‌های نوسازی و تجدید ساختار واحدهای صنعتی در همدان خبر داد.

پرداخت 40 درصد یارانه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

بهرام هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اختصاص 40 درصدی یارانه به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر آمادگی کامل داریم به واحدهای صنعتی که در حوزه بازار، آموزش، تکنولوژی، بررسی فرآیند‌ها، برندسازی و... نیاز به حمایت دارند، 40 درصد یارانه بدهیم.

وی با بیان اینکه در راستای این طرح تاکنون حدود 102 پروژه به عنوان رشته صنعتی ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: مثلاً در حوزه کشمش واحدهای زیادی را در ملایر داریم که بر این اساس نیز درصدد هستیم با یک شرکت قرارداد ببندیم که روی برند کشمش ملایر کار کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ما آمادگی داریم واحدهای صنعتی برای دریافت این یارانه به ما مراجعه کنند، گفت: در همین راستا 40 درصد از قرارداد شرکت‌های فنی ـ ‌مهندسی که مشکل یک واحد صنعتی را حل کرده‌اند را نیز پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: در بحث اینکه مشکل واحد صنعتی و یا رشته صنعتی مثلاً در حوزه صنایع غذایی، صنایع سنگ، صنایع کانی غیر فلزی یا هر رشته صنعتی دیگری نیز آمادگی انعقاد قرارداد داریم و به آن واحد یارانه پرداخت می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه این یارانه به عنوان یارانه تجدید ساختار و نوسازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است، تصریح کرد: برای بازسازی و تجهیزات واحدهای صنعتی متقاضی نیز از 150 تا 250 میلیون تومان در راستای تجهیز دستگاه‌ها، تغییر آنها، به روزرسانی و ... نیز وام در اختیار واحدهای متقاضی قرار داده می‌شود که در این زمینه با بانک تعاون و بانک مهراقتصاد قرارداد داریم.

وی با بیان اینکه برای نوسازی و تجدید ساختار واحدهای صنعتی نیز مبلغ 250 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده، گفت: برای دریافت دیگر وام‌ها نظیر سرمایه در گردش، بهره‌برداری، صنایعی که راکد هستند اما جواز دارند و می‌خواهند به پروانه برسند نیز تا سقف 900 میلیون تومان، واحدهای صنعتی را به بانک‌های عامل معرفی خواهیم کرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 102 واحد در این طرح ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پس از تصویب پروژه‌ها برای واحد صنعتی ثبت نام کرده بودجه می‌گیریم.

* افزایش 20 درصد اعتبار استان در نوسازی و تجهیز ساختار واحدهای صنعتی

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته قراردادهای خوبی در زمینه نوسازی و تجدید ساختار در استان همدان داشتیم و در این زمینه موفق عمل کردیم، امسال  20 درصد به اعتبارات ما در این زمینه افزوده شده است.

هاشمی ادامه داد: حدود 500 میلیون تومان قرارداد نیز برای نوسازی واحدهای صنعتی در حوزه قرارداد مشاوره‌ای داشتیم که حدود 150 میلیون تومان از این مبلغ را یارانه داده‌اند که به این بحث نیز 20 درصد افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر واحد صنعتی که قرارداد می‌بندد برای گرفتن استانداردهای اجباری، بسته‌بندی، فرآیندها، آموزش نیروها، تجهیزات و ... 40 درصد یارانه در یافت می‌کند که رقم بسیار بالایی است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی همدان خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های فنی ـ مهندسی به ما مراجعه کنند علاوه بر ثبت نام در مرکز کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان در مرحله نخست، از یارانه‌ها و خدماتی که به شرکت‌های تولیدی داده می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: ما درصدد هستیم از یارانه عنوان شده در راستای بهسازی، به روز کردن تولید آنها، بازارمحوری و سفارش‌محوری واحدهای تولیدی که به ما مراجعه می‌کنند، بهره بگیریم.

هاشمی در پایان بیان کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند شرکت فنی ـ ‌مهندسی را یا خود انتخاب کرده و قرارداد منعقد کنند و از یارانه ما استفاده کنند و یا اینکه ما شرکت فنی ـ مهندسی را به آنها معرفی کنیم تا از این تسهیلات برای به روز کردن خود در حوزه صادرات، واردات، بازار، آموزش نیروهای انسانی خود، تنوع محصولات، برندسازی، سیستم‌های برنامه‌ریزی خود، کیفیت و .... استفاده کنند.

انتهای پیام/89004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول