اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ساخت دستگاه تولید قالب‌های صنعتی در دلفان

خبرگزاری فارس: مرکز علمی کاربردی شهرستان دلفان موفق به ساخت دستگاه تولید قالب‌های صنعتی به صورت رول فورمینگ شد.

ساخت دستگاه تولید قالب‌های صنعتی در دلفان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نگاهی به عناوین اقتصادی سال‌های گذشته همچون کار سازنده، صرفه جویی، خدمت‌گذاری، نوآوری و شکوفایی، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف، همت مضاعف و جهاد اقتصادی همگی بیانگر رویکرد توسعه همه جانبه کشورمان در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی کشور است، ضمن آنکه مجموعه برنامه‌های توسعه و بسته‌های سیاستی و عناوین و محتواهای سیاست‌های کلی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در سالیان گذشته نیز حکایت از اتخاذ رویکرد اقتصادی نظام دارد.

امسال و در ادامه حرکت جهاد اقتصادی کشور به عنوان یکی از گلوگاه‌ها و مولفه‌های اساسی در حل مشکل اقتصادی کشور و به عنوان تضمین تحقق اهداف اقتصادی، موضوع تولید ملی و داخلی متغیّر مهم و تعیین کننده‌ای است که متاسفانه از آسیب‌های متعددی نیز رنج می‌برد.

از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را با محوریت تولید داخلی و حمایت از آن مطرح کردند، تا انشاءالله با همت بلند و مورد انتظاری که از دولت و ملت ایران سراغ داریم، آخرین امیدهای دشمنان ایران را به یاس تبدیل کنند و توهم آنان را مبنی بر احتمال به شکست کشاندن انقلاب اسلامی از طریق فشارهای اقتصادی را نیز همچون سایر اوهام و تخیلات باطل آن‌ها با سیلی بیدار کننده ملت انقلابی ما از سرشان بیرون کند.

سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شد، فرصتی را فراهم کرد که تولید کنندگان داخلی تلاش خود را در جهت پیروی از فرمایش‌های معظم له و اهمیت چرخه تولید در اقتصاد کشور بدون کمک گرفتن از سایر کشورها دستاوردهای مهمی را در عرصه تولید صنعتی در کشور به دست آورند و شعار ما می‌توانیم را سر لوحه کار خود قرار دادند.

مرکز علمی کاربردی شهرستان دلفان نیز با تاسی از فرمایش‌های معظم له و تلاش در جهت شکوفا نمودن تولید صنعتی در کشور موفق به ساخت دستگاه قالب‌های صنعتی به روش رول فورمینگ با همکاری دانشجویان و رئیس این مرکز آموزشی به عنوان سازنده مطرح شد.

ساخت این دستگاه که 100 درصد تجهیزات آن ساخت کشورمان است، قابلیت داشتن انعطاف جهت تولید انواع قالب‌ها تا پهنای حداقل 20 تا 40 سانتیمتر توانایی این را دارد به شکل مستمری قالب‌های مورد استفاده در صنایع مختلف ساختمانی را تولید کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی شهرستان دلفان به عنوان سازنده این طرح با اشاره به اینکه ساخت این دستگاه سه ماه طول کشیده است، افزود: این دستگاه نسبت به مشابه‌های خارجی 70 درصد صرفه جویی در ساخت را دارد.

نعمت‌الله نوری افزود: این دستگاه طوری طراحی شده است که با یک الکترو موتور یک و نیم کیلو وات بتواند فرآیند تولید را به صورت مستمر بتواند انجام دهد که این امر موجب کاهش مصرف انرژی و داشتن یک پروسه روان و راحت را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام عملیات و پروسه ساخت این دستگاه توسط دانشجویان مرکز علمی کاربردی صورت گرفته است، اظهار داشت: این دستگاه که در نوع خود بی‌نظیر است، هم‌اکنون در اچ ال صنعتی توانایی کار را دارد که انشا‌الله در مراحل و مقاطع بعدی خط تولید تیرچه‌های سبک با مزیت سبک سازی و داشتن پروسه ماشینی در برنامه‌های آینده این مرکز قرار داده‌ایم.

رئیس مرکز علمی کاربردی دلفان افزود: در سایه منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این دستگاه با تمام قطعاتی که ساخت داخل است و قابل رقابت با دستگاه‌های مشابه خارجی است که امیدواریم این مرکز نیز با تاسی از فرمایش‌های معظم له توانسته باشد، گامی اساسی در جهت فرمایش‌های ایشان و تولید کشور بردارد.

نوری با اشاره به اینکه این مرکز نیز با شعار ما می‌توانیم اقدام به ساخت این دستگاه نموده است، خاطر نشان کرد: این افتخار بزرگ برگ زرینی بر افتخارات این مرکز آموزشی بوده که انشاالله در اچ ال صنعتی و کاربردی دستگاهی را تولید کنیم که منحصر به فرد است و آفرها و پیشنهادهای 100 هزار یورویی را با حداقل هزینه و یک سوم قیمت مشابه تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلیه هزینه ساخت این دستگاه را مرکز علمی کاربردی پرداخت کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری اساتید و دانشجویان این مرکز در آینده با ساخت دیگر دستگاه‌های تولیدی و صنعتی گامی اساسی در چرخه تولید و شکوفا نمودن اقتصاد کشور عزیزمان ایران برداریم.

سمیه فتحی

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول