اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

کسب رتبه برتر اطلاع‌رسانی برای دومین بار پیاپی توسط مدیریت بحران گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت‎ بحران‎ گلستان گفت: با ارزیابی به عمل آمده توسط معاونت عمرانی استانداری برای‎ دومین بار پیاپی طی ماه‎های دی و بهمن، این اداره کل رتبه برتر اطلاع‎رسانی را در این حوزه معاونت از آن خود ساخت.

کسب رتبه برتر اطلاع‌رسانی برای دومین بار پیاپی توسط مدیریت بحران گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی در جلسه کمیته رسانه‌ای مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این موفقیت در پی درج بیش از 80 خبر تخصصی و گزارش مرتبط با حوزه مدیریت بحران در رسانه‎های خبری کسب شده است.

تعداد اخبار مدیریت بحران چند برابر برخی از حوزه‌های خبری استانداری 

وی تصریح کرد: این تعداد خبر، چند برابر حجم اطلاع‌رسانی برخی از حوزه‌های خبری است که در استانداری گلستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان اطلاع‌رسانی می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر نشر اخبار یاد شده در تمامی خبرگزاری‌ها و مطبوعات سراسری و استانی افزود: نگارش اصولی و حرفه‌ای خبر، توام با توجه ویژه رسانه‎ها به موضوع مدیریت بحران موجب شده تا شاهد انتشار اخبار گسترده این مدیریت در رسانه‌ها باشیم.

سمیعی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این موفقیت در نگاه ویژه به ساختار اطلاع‎رسانی این مدیریت است که تاکنون کمتر به آن توجه شده بود.

تحول مثبت خبری به دلیل نگاه حرفه‌ای مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت بحران

وی با تشکر از مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل مدیریت بحران استان گلستان افزود: تحول مثبت اخیر به دلیل توجه وی‍ژه این نیروی حرفه‌ای مسلط به موضوع اطلاع‌رسانی در این حوزه است.

به گفته سمیعی؛ انتظار می‌رود دیگر بخش‎های این اداره کل نیز بتواند با استفاده از ظرفیت مناسب اطلاع‌رسانی،  فعالیت‎های انجام گرفته در حوزه‎های مختلف مدیریت بحران استان را به افکار عمومی ارائه دهد.

رسانه‌های خبری سهیم در موفقیت دستگاه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تشکر از رسانه‎های خبری به ویژه صدا وسیمای استان، خبرگزاری‎ها و مطبوعات خاطرنشان ساخت: رسانه‎ها به عنوان مهم‌ترین عناصر تاثیر‎گذار در مدیریت بحران، همیشه در کنار این مجموعه بوده‎اند و لحظه‎ای نسبت به اطلاع‎رسانی از این بخش و حوادث روی داده در استان غفلت نکرده‎اند.  

وی یادآور شد: در سال جدید بنا داریم بیشتر به موضوع رسانه بپردازیم و آموزش این بخش از مدیریت بحران را تقویت کنیم.

کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی به بازبینی نقش رسانه‌ها در بحران بپردازد

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تشکیل دومین جلسه کارگروه آموزش و اطلاع‎رسانی مدیریت بحران در صدا و سیمای استان اضافه کرد: این کارگروه می‌تواند به بازبینی نقش رسانه‎ها در مدیریت بحران بپردازد و جایگاه این رکن مهم در حوادث را مشخص کند.

سمیعی تصریح کرد: کارکرد درست توام با آگاهی توسط رسانه‎ها می‌تواند، ضمن ایجاد فضایی توام با آرامش مسیر را برای تصمیم‎گیری درست مدیران بحران در چهار‎ چرخه مدیریت بحران اعم از پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی مهیا سازد.

نقش رسانه تنها محدود به زمان بحران نیست

وی؛ نقش رسانه‎ها را تنها محدود به زمان بحران ندانست و افزود: اگر تنها نقش رسانه‎ها به زمان بحران محدود شده و جایگاه آنان و عوامل مدیریت بحران مشخص نشود، این انتظار نا‌بجایی است که بخواهیم آنان شرایط یک حادثه طبیعی و حواشی آن را مدیریت رسانه‌ای کنند.  

این مسئول گلستانی تصریح کرد: رسانه‎ها نه تنها باید در جریان تلاش‎های استان در تمامی مراحل مدیریت بحران باشند بلکه می‎توانند در انجام این مراحل به ویژه فرهنگ‎سازی و اطلاع‎رسانی از اقدامات انجام گرفته سهیم شوند.

سمیعی ابراز امیدواری کرد: این آگاهی و افزایش نقش، نیازمند آموزش، آگاهی و توجه مدیران دخیل در مدیریت بحران است تا بتوانند مسیر فعالیت بهتر رسانه‎ها را بیش از گذشته فراهم سازند.

انتهای پیام/83002/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول