اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

آموزش مدیریت بحران به 700 نفر از لایه‎های مدیریتی شهرستان‎ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دوره آموزشی مدیریت بحران بلایای طبیعی در شهرستان آق‎قلا آخرین دوره آموزشی است که برای لایه‌های دوم و سوم مدیریتی به تعداد 700 نفر در استان برگزار می‎شود.

آموزش مدیریت بحران به 700 نفر از لایه‎های مدیریتی شهرستان‎ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در آیین افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بحران بلایای طبیعی در شهرستان آق‎قلا اظهار داشت: این دوره آموزشی از سال 1390 تحت عنوان آموزش غدیر از شهرستان گنبدکاووس آغاز و اکنون نیز در شهرستان آق‎قلا به پایان می‎رسد.

آموزش مدیریت بحران به 700 نفر از لایه‎های دوم و سوم مدیریتی

وی تصریح کرد: طی این دو سال بیش از 700 نفر از مدیران و لایه‎های مدیریتی اول و دوم 14 شهرستان استان دوره‌های آموزشی مرتبط را گذرانده و گواهینامه رسمی دریافت کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به سیل و زلزله به عنوان مهم‌ترین حوادث طبیعی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر سیل‌های فصلی، این شهرستان در سال‌های اخیر کانون زلزله‌های بسیاری بوده است.

دستگاه‌های اجرایی موظف به تمهید اقدامات پیشگیرانه هستند

سمیعی اضافه کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی به ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان موظف هستند راهکارهای مناسب برای مقابله با سیل و زلزله را پیش‌بینی و با تمام ظرفیت اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشور ما کشور زلزله‌خیزی است و گسل‌های فعال زیادی کشور ما را تهدید می‌کند و تقریباً هر سه سال یکبار زلزله مخربی در کشور به وقوع می‌پیوندد، بنابراین با توجه به وضع قوانین مناسب، باید در ساخت و سازها حساس‌تر بود.

طراحی سناریوی زلزله برای شهرستان آق‌قلا

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به طراحی سناریوی زلزله در این دوره آموزشی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات طبیعی، مکان مناسبی برای تبادل تجربیات و اطلاعات به شمار می‌رود.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی 50 نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آق‌قلا که شامل لایه‌های دوم و سوم مدیریتی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان هستند به مدت چهار روز دوره‌های آموزشی مدیریت بحران را فرا می‌گیرند.

در این دوره فراگیران با موضوعاتی چون امدادرسانی، شناسایی هویت، آواربرداری، فوریت‌های پزشکی، شریان‌های حیاتی، مباحث حقوقی، انتظامی و رسانه و مدیریت بحران آشنا می‌شوند.

صدور گواهینامه معتبر آموزشی برای فراگیران

در پایان این دوره از سوی اداره کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری برای فراگیران گواهینامه معتبر آموزشی صادر می‌شود.

شهرستان آق‌قلا با مساحت یک‌هزار و 762 کیلومتر مربع، در 16 کیلومتری شمال گرگان و در کنار رودخانه گرگان‌رود واقع شده است.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول