اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

دستگاه‎ها هیچ عذر و بهانه‎ای برای انجام پروژه‎های حوادثی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دستگاه‎های اجرایی برای توقف یا انجام ندادن پروژه‌های حوادثی مدیریت بحران در شهرستان‎ها هیچ عذر و بهانه‎ای ندارند.

دستگاه‎ها هیچ عذر و بهانه‎ای برای انجام پروژه‎های حوادثی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی پیش از ظهر امروز در نشست با دبیران مدیریت بحران شهرستان‎های استان اظهار داشت: 80 درصد اعتبارات حوادثی  به دستگاه‎ها اختصاص یافته و موافقت‌نامه نیز با آنها مبادله شده است.

وی تصریح کرد: فرمانداری‎های استان موظف هستند این پروژه‎ها را بررسی کرده و از پیشرفت، عدم پیشرفت و به طور کلی روند انجام کار، این اداره کل را آگاه کنند.

پروژه‎های حوادثی دغدغه مدیران ارشد گلستان است  

به گفته وی موضوع پروژه‎های حوادثی دغدغه‌ای است که معاون عمرانی استاندار گلستان نیز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بر آن صحه گذاشته و با توجه به این نگرانی جابه‌جایی اعتبارات پروژه‎ها را مطرح ساخته است.

سمیعی با اشاره به تجهیزاتی که از سوی مدیریت بحران استان به دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها اختصاص یافته، افزود: این وسایل حتماً باید در حوزه مرتبط با مدیریت بحران به کار گرفته شود و چنانچه غیر از این باشد دبیران باید پاسخگو باشند.

وسایل و تجهیزات مدیریت بحران تنها مختص این بخش است

وی یادآور شد: این وسایل و تجهیزات باید در همان محل و شهرستان محل خدمت و دبیرخانه شورا استقرار یافته و همیشه آماده به کار باشد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با تاکید بر مستندسازی به عنوان مهمترین وظیفه دبیران حوادث شهرستان‎ها افزود: مستندسازی اصولی و به همراه گزارش به موقع حوادث می‎تواند در ترسیم چهره واقعی حوادث و میزان اعتبار اختصاصی به آن شهرستان کمک کند.

تدوین برنامه سالانه توسط دبیران بحران شهرستان‎ها

سمیعی تصریح کرد: ارائه برنامه جامع سالانه از سوی دبیران که مبتنی بر امکانات و واقعیت‎های موجود شهرستان است می‎تواند مسیر را برای فعالیت منظم، دقیق و با برنامه در دبیرخانه‎های شهرستانی مهیا سازد.

وی با اشاره به خرید بیل مکانیکی زنجیری و لودر برای مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: این وسایل شامل دو بیل مکانیکی زنجیری و یک دستگاه لودر برای مدیریت موضوعات بحرانی است که توسط شهرداری‎ها به کار گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا با دریافت اطلاعات ماشین‎آلات موجود در دستگاه‎های اجرایی استان و تشکیل بانک اطلاعاتی با همین موضوع ضمن شناسایی کاستی‎ها در این عرصه برای تامین نیازهای استانی اقدام کنیم.

فعال‎سازی کارگروه‎های مدیریت بحران در شهرستان‎ها

سمیعی با تشکر از اقدامات دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎های استان طی سال‌جاری، از آنان خواست تا کارگروه‎های مدیریت بحران را در شهرستان‎های خود فعال کنند.

استان گلستان براساس سرشماری سال 1390 با بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت در شمال شرقی ایران قرار دارد، این استان دارای 14 شهرستان به مرکزیت شهر گرگان است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول