اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه آزاد کهنوج صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای آثار علمی فرهنگی نماز

خبرگزاری فارس: نمایشگاه منطقه‌ای آثار علمی، فرهنگی و هنری مرتبط با نماز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای آثار علمی فرهنگی نماز

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، کمال جوانمرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: انسان فطرتاً خداجو و به دین باور داشته و برای اینکه از خاک به افلاک برسد، احتیاج به نیایش با معبود خویش دارد و این امر با نماز تکمیل و به مرحله ظهور می‌رسد.

وی نماز را معبر تکامل انسان‌ها دانست و تصریح کرد: انسان کمال‌جو با نماز و نیایش به کمال می‌رسد، نماز روح را صیقل داده و از غفلت انسان جلوگیری می‌کند و او را به منشأ و ذات اصلی بشر پیوند می‌دهد.

جوانمرد هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی هر چه بیشتر جوانان با آثار و برکات نماز در زندگی فردی و اجتماعی بیان و خاطر نشان کرد: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه زمینه‌ساز برگزاری نمایشگاه‌های ملی در این منطقه باشد، زیرا منطقه جنوب کرمان با وجود دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را در سطح ملی دارد.

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه کهنوج نیز ضمن قدردانی از مسئولان این واحد دانشگاهی در برپایی این نمایشگاه در منطقه جنوب استان اظهار داشت: در برخی جوامع و قشرها بعد مسائل معنوی و اخلاقی ضعیف و حتی در بسیاری موارد رو به انحطاط کشیده شده است.

وی افزود: برگزاری این گونه مراسمات و نمایشگاه‌ها می‌تواند، بسیاری از این ضعف‌ها و کاستی را جبران کند و در صورت تداوم موجب تقویت آنها نیز می‌شود.

امام جمعه کهنوج ترویج نماز و مسائل دینی را یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه و مراکز آموزشی دانست و بیان داشت: در این بین دانشگاه آزاد اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و این‌گونه نمایشگاه‌ها باید جنبه کاربردی داشته باشند به نحوی که آثار آن‌ها در جامعه به خوبی نمایان شود.

ششمین نمایشگاه منطقه‌ای آثار علمی، فرهنگی و هنری مرتبط با نماز به همراه نمایشگاه آثار هنری «بخش آزاد» با شرکت 24 واحد دانشگاهی از استان‌های یزد و کرمان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/80003/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول