اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی خراسان ‌رضوی خبر داد

کشف 250 هزار عدد انواع مواد محترقه در خراسان ‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی از کشف بیش از 250 هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات از سایر نقاط کشور به خراسان‌رضوی قاچاق شده است.

کشف 250 هزار عدد انواع مواد محترقه در خراسان ‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ حسین بیدمشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام‌های پلیس آگاهی برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: نوجوانان و جوانان در چهارشنبه آخر سال برای حفظ سلامتی خود، از مواد محترقه به ویژه مواد غیر استاندارد و بدون کیفیت استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه تهیه، توزیع و انتقال مواد محترقه جرم محسوب می‌شود، افزود: تاکنون در سطح خراسان‌رضوی بیش از 250 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده که البته اغلب این کشفیات از سایر نقاط کشور به این استان قاچاق شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: امروز به سبب حفاظت بسیار خوب مرزها، قاچاقچیان مرزهای خراسان‌‌رضوی را برای خود خط قرمز می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل به خطر افتادن سلامتی جوانان و آلودگی صوتی با ورود مواد محترقه مبارزه می‌کنیم، تصریح کرد: از شهروندان عزیز خواستاریم که در صورت داشتن اطلاعاتی در مورد اماکن تهیه و توزیع مواد محترقه، سریعا به پلیس آگاهی اطلاع دهند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم؛ همچنین باید از سوی رسانه‌ها، والدین و آموزش و پرورش تذکرهای لازم به نوجوانان و جوانان داده شود.

تشکیل تیم ویژه اطلاعاتی برای سرقت‌های اخیر بانکی در مشهد

بیدمشکی با اشاره به سرقت‌های اخیر بانک‌ها در مشهد مقدس اذعان داشت: همواره موضوع پیشگیری در کاهش جرایم موثر بوده است بنابراین باید نهادها، طلافروشی‌ها و بانک‌ها خود در این راستا پیش‌قدم شده و مباحث ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه سارقان بانکی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که حفاظت امنیتی آن کم باشد، تاکید کرد: قرار بود در بانک‌ها گارد حفاظتی تشکیل شود که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده ولی در عین حال با توجه به تاکید‌های مکرر فرماندهی انتظامی خراسان‌رضوی، پلیس آگاهی نیز تیم‌های ویژه‌ای را برای بازدید از امکانات حفاظتی و ایمنی بانک‌ها قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی اظهار کرد: از دیگر عواملی که سارقان به آن توجه ویژه دارند، وجود نگهبان مسلح در بانک‌ها است بنابراین باید در بانک‌ها یک نگهبان مسلح وجود داشته باشد تا سارق به آن بانک ورود پیدا نکند چراکه قطعا هر چه ضریب امنیتی بانک پایین‌تر باشد، انگیزه سارق برای سرقت بیشتر است.

وی با بیان این مطلب که ارتباط بین سرقت‌های اخیر بانکی در مشهد محرز شده است، یادآور شد: یک تیم ویژه اطلاعاتی برای این پرونده اختصاص داده‌ایم که البته هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

92 درصد قتل‌های انجام شده امسال قتل عمده بوده است

بیدمشکی با اشاره به آمار قتل‌های به وقوع پیوسته در این استان گفت: برابر آمار 11 ماهه امسال 92 درصد از قتل‌های سال 91، قتل عمد بوده است، همچنین در امسال 11 درصد افزایش در کشف جرم را شاهد بودیم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی هیچ پرونده قتلی تا شناسایی قاتل به بایگانی نمی‌رود و حتی در این راستا شعبه‌ای ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوقه در آگاهی خراسان‌رضوی تشکیل شده است.

انتهای پیام/70003/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول