اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی قیروکارزین:

قیروکارزین آماده استقبال از مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قیروکارزین با معرفی جاذبه‌های گردشگری قیروکارزین از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

قیروکارزین آماده استقبال از مسافران نوروزی است

محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: شهرستان قیروکارزین با آب و هوایی معتدل و بهاری در جنوب غربی استان فارس و در فاصله 184 کیلومتری شیراز دارای جاذبه‌های چشم‌گیری برای حضور گردشگران در ایام نوروز است.

وی با اشاره به طبیعت و جاذبه‌های گردشگری طبیعی قیروکارزین افزود: تفرج‌گاه روح‌فزای سرآسیاب در ناحیه شرقی شهر قیر با جویبارها و درختان منحصر به فرد و همچنین تفرج‌گاه هفت آسیاب در 25 کیلومتری جاده قیر به خنج در بخش افزر و روستای هفت آسیاب با آبشار و جویبارهای دل‌انگیز منتظر قدوم مسافران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قیروکارزین ادامه داد: سد سلمان فارسی در کیلومتر 35 جاده قیر به فیروزآباد، تفرج‌گاه 9 تن، تنگ کارزین در کیلومتر 15 جاده قیر به جهرم و چشمه‌های آب معدنی و آب گرم در محور قیر به خنج و چشمه باروس در مسیر قیر به جهرم و مفید برای امراض پوستی از دیگر جاذبه‌های این شهرستان است.

عباسی با اشاره به برخی بناهای تاریخی این شهرستان ابراز داشت: از آثار تاریخی معروف قیروکارزین می‌توان به نقش یک سرباز پارتی باقی‌مانده از دوران پارت‌ها در فارس، پل عروس، قلعه شاه پریون، قلعه گبری، آسیاب تاریخی شهر قیر، بقایای مسجد بلال، مسجد کارزین، قلعه شاه برف، قلعه حمزه خانی در هنگام، حمام کارزین و ده به، حمام هورز، کاروان‌سراهای کردشول و مدخون را نام برد.

این مسئول با معرفی برخی برنامه‌های این اداره در ایام نوروز خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان با اجرای موسیقی زنده عشایری، جشنواره غذای محلی، جشنواره بازی‌های بومی و برپایی سیاه چادر و نمایشگاه صنایع دستی در کمپ خود در زمینه اطلاع‌رسانی و انتقال فرهنگ این شهرستان نیز برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم با همکاری سایر ادارات و نهادهای این شهرستان استقبالی مطلوب در راستای استفاده بردن از فضاهای گردشگری این شهرستان برای مسافران نوروزی فراهم شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول