اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

استقرار 26 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به استقرار 26 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در استان گفت: طرح راهنمایی مسافران نوروزی جوانان هلال احمر با شعار «راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش» برگزار می‌شود.

استقرار 26 پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در همدان

مهدی رشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان در راستای ایجاد بستر مناسب برای توسعه مشارکت جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه در 11 سال گذشته اقدام به برگزاری طرح راهنمایی مسافران در ایام نوروز کرده است.

وی افزود:‌ طی امسال نیز طرح راهنمایی مسافران نوروزی جوانان هلال احمر استان از روز جمعه 25 اسفند 91 آغاز می‌شود و تا 14 فروردین 92 ادامه دارد.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان بیان داشت: طرح راهنمایی مسافران نوروزی جوانان هلال احمر استان که به مدت 20 روز به طول می‌انجامد با استقرار یک هزار و 400 نفر روز جوان مهرورز عضو جمعیت هلال احمر استان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این طرح با برپایی 26 پست ثابت، شش پست سیار، هفت دستگاه خیمه نماز و شش غرفه نمایشگاه در مبادی ورودی و میادین اصلی شهرهای تویسرکان، ملایر، بهار، همدان، اسدآباد و فامنین با شعار راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش به اجرا در می‌آید.

رشادی با بیان اینکه امسال در کنار برخی از چادرها فضای دوستدار کودک نیز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: توصیه‌ها و تأکیدات ایمنی و امدادی به مسافران، اطلاع رسانی از مسیر، توزیع بروشور، نقشه، کتابچه، سی‌دی و... از وظایف این جوانان پرتلاش و فعال به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهداف این طرح عنوان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای جوان در ایام تعطیل، کمک به انجام مسافرت ایمن با توصیه، تأکید و راهنمایی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و مهرورزی در بین جوانان، مشارکت جوانان در فعالیت‌های جامعه بر پایه مفاهیم دینی و اسلامی و خدمت رسانی داوطلبانه از اهداف این طرح محسوب می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان بیان یادآور شد:‌ اهداف این طرح با تکیه به اصول حاکم بر طرح شامل معرفی ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر به مسافران، تلاش برای معرفی و انتقال آموزش‌های امدادی، مشارکت اعضا در فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه، حاکمیت فضای دینی بر اجرای برنامه‌ها در جمعیت و ایجاد آرامش و ایمنی برای مسافران انجام می‌گیرد.  

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال سفرنامه نوروزی با دریافت تجربیات مفید و پیام‌های اخلاقی و فرهنگی مسافران گردآوری و در نهایت در قالب مجموعه‌ای مستند تهیه و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/89006/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول