اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

خورش‌رستم تا پایان دولت دهم به شهرستان ارتقا می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان دولت دهم بخش خورش‌رستم به شهرستان ارتقا می‌یابد تا جنوب استان شاهد فعالیت سه شهرستان مستقل باشد.

خورش‌رستم تا پایان دولت دهم به شهرستان ارتقا می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در بازدید از روستاهای دورافتاده بخش خورش‌رستم اظهار داشت:‌ با شهرستان شدن خورش‌رستم امیدواریم زمینه و بستر برای جذب اعتبارات بیشتر در مسیر توسعه و تحول واقعی این منطقه محروم فراهم آید.

وی با بررسی مشکلات عمده این مناطق درخواست حل این مشکلات را از مسئولان خواستار شد و تصریح کرد: ‌امیدواریم در اسرع وقت نسبت به کاهش مشکلات روستاییان که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این سرزمین هستند اقدامی عملی و جدی صورت بگیرد.

جعفری‌بنه خلخال خاطر نشان کرد: همان‌گونه که بارها و از تریبون‌های مختلف در مجلس و رسانه‌ها به گوش مسئولان رساندیم جنوب استان اردبیل از محرومیت مضاعفی رنج می‌برد.

این مسئول اضافه کرد: علی‌رغم ظرفیت بالا و ارزشمند انسانی و طبیعی در منطقه، جنوب استان در اکثر زمینه‌ها کمترین نرخ برخورداری از امکانات را دارد.

وی مهم‌ترین شاخص توسعه را داشتن راه ارتباطی امن، مطمئن و قابل دسترس توصیف کرد و ادامه داد: در جنوب استان وضعیت نامناسبی را داریم که باید تلاش و کوشش فراوانی انجام شود تا خلخال و کوثر بیش از این از پرسه توسعه عقب نماند.

این نماینده مجلس بیان کرد:‌ علاوه بر دیدار مردمی و تشکیل جلسات با اهالی روستاهای بخش خورش‌رستم از نزدیک در جریان اجرای برخی پروژه‌ها قرار گرفتیم و خواسته‌ایم تا با اتمام به موقع پروژه‌ها در مسیر رفاه حال مردم منطقه گام‌های جدی برداریم.

جعفری‌بنه خلخال بر حل مشکلات راه برندق - درام برای دسترسی راحت‌تر به مرکز استان و شهرهای همجوار خبر داد و یادآور شد: بخش عظیمی از مشکلات این بخش با تکمیل و بهره‌برداری از این راه ارتباطی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس گفت: ‌یکی از دلایل رشد منفی جمعیت و مهاجرت بسیاری از هموطنان از این شهرستان‌ها مربوط به راه ارتباطی مناسب است که مشکلات فراوانی را هم برای مردم و هم علاقمندان به سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی افزود: مسئولان باید به توسعه متوازن جنوب استان اهمیت ویژه‌ای قائل شوند تا مانع خروج جمعیت جوان و جویای کار از منطقه باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ طی این مهاجرت‌ها جوانان این منطقه عمدتاً به مشاغل کاذب و جذاب در شهرهای مختلف روی آورده‌اند به طوری که برخی از روستاها در وضعیت کنونی خالی از سکنه است به طوریکه صنعت دامداری،‌ کشاورزی و باغداری در منطقه به دلیل مشکلات فراوان از رونق افتاده است که در این باب باید فکری اساسی کرد.

انتهای پیام/62001‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول