اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی

68 هزار راس دام در شادگان واکسینه شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شادگان گفت: در راستای پیشگیری از بیماری تب برفکی 68 هزار دام در این شهرستان واکسینه شدند.

68 هزار راس دام در شادگان واکسینه شد

رضا حفیظی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: شبکه دامپزشکی شادگان در راستای توجه به سلامت دام اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.

وی افزود: در این راستا بیش از 68 هزار راس دام سبک و سنگین در زمینه طرح پیشگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان شادگان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان ادامه داد: در مجموع 48 هزار راس دام سبک (گوسفند) و 20 هزار راس دام سنگین ( گاو و گاومیش) در این مدت واکسینه شدند.

حفیظی تصریح کرد: این تعداد راس دام در سطح شهر و همچنین 220 روستای تابعه شادگان واکسینه شده‌اند.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی در دام‌ها در برابر بیماری‌های دامی و قابل انتقال به انسان از اهداف اجرای طرح‌های واکسیناسیون در شادگان است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان خاطرنشان‌کرد: تب برفکی از واگیردارترین بیماری‌های دامی است که از راه‌های مختلف هوا و تماس و مستقیم قابل انتقال بوده و باعث زیان‌های اقتصادی قابل توجهی می‌شود.

حفیظی افزود: این بیماری در زمینه مرگ و میرها در دام‌های بالغ کمتر اما در دام‌های جوان  بیشتر تاثیرگذار است.

وی گفت: علت این امر نیز ایجاد میوکاردیت قلبی شمار در دام‌های جوان پس از ابتلا به بیماری تب برفکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی شادگان اضافه کرد: عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را نیز افزایش می‌دهد.

حفیظی خاطرنشان‌کرد: دامپزشکی با نظارت بر بیماری‌های مشترک از جمله تب برفکی، تب مالت، سل و هاری در تحقق شعار دام سالم، غذای سالم گام برمی‌دارد و تلاش‌های زیادی در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/2329/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول