اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

320 واحد صنفی فروش فو‌ق‌العاده دارند/ورود 5 هزار راس دام زنده به استان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 320 واحد صنفی در آستانه عید نوروز و با هدف تنظیم بازار فروش فوق‌العاده دارند.

320 واحد صنفی فروش فو‌ق‌العاده دارند/ورود 5 هزار راس دام زنده به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان اردبیل اظهار داشت: به صورت هفتگی تنظیم بازار در آستانه عید نوروز انجام می‌شود تا توزیع اقلام پر مصرف با نرخ مصوب و به صورت کنترل شده انجام شود.

وی سهمیه 354 تنی مرغ منجمد استان اردبیل را یادآور شد و گفت: این مرغ وارداتی به تدریج توزیع می‌شود تا از طریق نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و فروشگاه‌های معتبر به دست مردم برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در کنار آن یک هزار و 200 تن ذخیره‌سازی مرغ را نیز توسط مجامع صنفی داشتیم که 400 تن آن تاکنون توزیع شده و مابقی نیز به تدریج توزیع می‌شود.

این مسئول از عرضه 170 تن گوشت قرمز وارداتی منجمد گوساله خبر داد و گفت: در کنار آن به صورت روزانه گوشت کشتار شده استان اردبیل عرضه می‌شود تا بازار تنظیم شود.

عزیزی از واردات 40 هزار راس دام زنده از ارمنستان خبر داد و ابراز داشت: از این میزان 8 هزار و 170 راس تا کنون کشتار شده و 4 هزار و 523 راس وارد شبکه بازار شده و 3 هزار و 648 راس نیز برای توزیع در تهران و سایر استان‌ها بسته‌بندی و ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: قرار است به همت یکی از تجار از کشور اوکراین 5 هزار راس دام زنده وارداتی از اوکراین وارد شود تا تنظیم بازار داخلی به شکل مناسب صورت بگیرد.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی لازم با وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و مجوز لازم در این زمینه صادر شده است.

ممانعت از خروج مرغ کشتار روز به استان‌های همجوار

این مسئول به کمیسیون تنظیم بازار پیشنهاد کرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر که در این زمینه بازار آذربایجان شرقی از نرخ‌ها تاثیرگذار است، از خروج مرغ کشتار شده به استان مورد نظر جلوگیری شود.

عزیزی افزود: به دلیل قیمت بالاتر در استان همجوار بازار فروش مرغ تحت تاثیر قرار گرفته که پیشنهاد می‌کنیم مسئولان استان آذربایجان شرقی نسبت به کنترل قیمت مرغ نظارت بیشتری داشته و اجازه ندهند بازار ما تحت تاثیر فرایند افزایش قیمت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل کشتار 10 روزه اخیر را 25 تن و ماه گذشته را 46 تن اعلام کرد و گفت: با جهاد کشاورزی توافق کردیم تا با جوجه‌ریزی یک میلیون واحدی نسبت به کنترل بازار مرغ در نیمه دوم فروردین و اردیبهشت اقدام اساسی انجام شود.

انتهای پیام/62002/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول