اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

خروجی سند تحول، زندگی سعادتمند اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: خروجی سند تحول آموزش و پرورش برقراری سبک زندگی اسلامی برای نسل آینده است تا بتوانند در این فضا تنفس کنند.

خروجی سند تحول، زندگی سعادتمند اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در همایش تربیت و سبک زندگی اسلامی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در تغییر سبک زندگی ایرانی – اسلامی، آموزش و پرورش نیز وظیفه خود دانسته تا در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود را برای تحول در این حوزه قرار دهد تا بتواند در یک فرایند تدریجی سبک زندگی اسلامی را جایگزین برخی تفکرات و اندیشه‌های منحط غربی کند.

وی با قدردانی از حضور مربیان، مشاوران و معاونان پرورشی و تربیتی در این نشست و نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور حضور حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری از یاران نزدیک رهبر انقلاب را یک فرصت استثنایی در تبیین این موضوع اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هفته تربیت اسلامی را نیز گرامی داشت و یاد و خاطره بنیانگذاران تربیت اسلامی شهید رجایی و باهنر را به عنوان ستارگان عرصه تعلیم و تربیت گرامی داشت.

محمود‌زاده با سپاس و درود به روان 721 شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان تداوم راه آنها را تنها با اعتقاد و ایمان راسخ و ارزشمندی حرکت‌های تربیتی و معنوی توصیف کرد و افزود: نسل آینده ما باید به دنبال جریان‌سازی‌ها و گفتمان انقلاب ارزشی بتوانند خود را با معیارها و محک‌های زندگی اسلامی – دینی بهتر و بیشتر آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی را در استمرار حرکت‌های تکوینی جمهوری اسلامی ایران و توجه به سبک زندگی دینی و ارزشی یادآور شد و گفت: اگر رهبری معظم انقلاب بر اجرایی شدن سند تحول تاکید دارند به دلیل آن است که محوریت این سند توجه به مولفه آموزشی، تربیتی و تقویت باورهای اعتماد‌آفرینی است که می‌تواند نسل آینده را خود‌اتکا بار آورد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: یکی از ابعادی که در این سند مورد توجه قرار گرفته بعد تربیتی و فرهنگی آموزه‌ها و مسائل تربیتی – آموزشی است که در یک راهکار مثبت می‌توان آن را استمرار داده و به یک سرمنزل واقعی رساند.

محمود‌زاده ادامه داد: اگر نسل آینده با این مبانی آشنا شوند قطعاً گذر از بسیاری هجمه‌ها و فشارهای فرهنگی – تربیتی نظام غرب آسان‌تر خواهد بود و شاهد رشد و بالندگی نسل آینده با محوریت تراز تربیتی اسلامی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار تحول بنیادین در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نقش اولیا و خانواده‌ها نیز در ارتقا و اعتلای نسل بالنده بسیار موثر است که در این حوزه باید آسیب‌ها کنار رفته و قابلیت‌ها به مرحله شکوفایی برسد تا سعادتمندی جامعه اسلامی که در خروجی سند تحول بنیادین بر آن تاکید شده است بیشتر مدنظر باشد.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول