اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آق‌قلا:

آموزش‌های مدیریت بحران باید هدفمند باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت:‌ آموزش‌های مدیریت بحران بلایای طبیعی برای شهرستان‌ها باید با برنامه و هدفمند باشد.

آموزش‌های مدیریت بحران باید هدفمند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حاجی‌گلدی‌ کر صبح امروز در آیین افتتاح دوره آموزشی مدیریت ستادی بلایای طبیعی در شهرستان آق‌قلا برای لایه‌های دوم وسوم مدیریتی شهرستان‌ در محل فرمانداری اظهار داشت: در طراحی این دوره باید به بافت و اقلیم شهرستان توجه کرد و آموزش را به حوادثی متمرکز کرد که این شهرستان را تهدید می‌کند.

تدوین سناریوی آموزشی منطبق بر نیاز شهرستان/ آموزش نیروی انسانی نیاز مدیریت بحران

به گفته وی سناریوی این دوره نیز باید منطبق بر موضوعات مورد نیاز مدیران در چهار چرخه مدیریت بحران «پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی» باشد.

فرماندار شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: آموزش منظم، هدفمند و تدوین و اجرای سناریوی مقابله با حوادث طبیعی می‌تواند باعث افزایش کارآیی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با حوادث و در نتیجه باعث کاهش اثرات سوء این بلایا شود.

کر، مهم‌ترین نیاز این شهرستان را حوزه مدیریت بحران، آموزش نیروهای انسانی قلمداد کرد و بیان داشت: این آموزش‌های تخصصی می‌تواند در قدرت اثرگذاری و ایفای نقش نیروهای درگیر در حوادث کمک کند.

عدم آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای مقابله با سیل اوایل سال

وی با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی شهرستان آق‌قلا در اوایل سال‌جاری ادامه داد: سیل فروردین ماه امسال شهرستان آق‌قلا در حالی به وقوع پیوست که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم و کافی را نداشتند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: تعطیلات اول سال باعث شده بود دستگاه‌های اجرایی با تمام توان خود نتوانند در روزهای اول وقوع حادثه به مردم خدمات ارائه کنند.

این مسئول یادآور شد: البته مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی استان با حضور به‌موقع خود توانستند مانع از ایجاد شدت حادثه و فاجعه‌ای شوند که ممکن بود روی دهد.

افزایش آموزش کاهش خسارت در پی دارد/سیل و زلزله تهدیدهای شهرستان

به گفته وی آموزش و درگیر بودن مدیران با مفاهیم مدیریتی بحران می‌توانست آنان را با اهمیت این مقوله بیشتر آشنا سازد و بتوانند مانع خسارت کمتری به این شهرستان شوند.

فرماندار شهرستان آق‌قلا با تاکید بر لزوم توجه به زلزله به عنوان دیگر بلای طبیعی که آق‌قلا را تهدید می‌کند، افزود: علاوه بر مقوله سیل در مباحث آموزشی موضوع زلزله به عنوان یک مبحث ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و به آمادگی در این حوزه توجه شود.

برگزاری دوره آموزشی به مدت چهار روز

این دوره به مدت چهار روز از 12 اسفند ماه سال‌جاری آغاز و تا روزهای 13، 16 و 17 اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

در پایان این دوره از سوی اداره کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری برای فراگیران گواهینامه معتبر آموزشی صادر می‌شود.

شهرستان آق‌قلا با مساحت یک‌هزار و 762 کیلومتر مربع، در 16 کیلومتری شمال گرگان و در کنار رودخانه گرگانرود واقع شده است.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول