اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازسازی بنیاد مسکن کرمان اعلام کرد

ساخت 70 هزار مسکن در طرح ساماندهی کپرنشینان جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: بیش از 70 هزار واحد مسکونی در راستای طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب کرمان ساخته شده و یا در حال ساخت است.

ساخت 70 هزار مسکن در طرح ساماندهی کپرنشینان جنوب کرمان

علیرضا محمدجعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با تشریح طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب کرمان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ساخت واحد مسکونی محکم و مقاوم در کنار واحد کپر است.

وی با بیان اینکه به هیچ‌وجه اصطلاح کپرزدایی را قبول نداشته و نمی‌پذیریم، افزود: به دلیل اینکه در بعضی از فصول از سازه محکم استفاده شود، زیرا در مقابل توفان، باد و باران مقاومت خوبی دارد و در برخی فصول نیز از کپر زیرا از نظر گرمایشی و سرمایشی مناسب است.

محمدجعفری تصریح کرد: با ساخت واحدهای مسکونی مقاوم شرایطی فراهم شده تا تخریب واحدهای کپری کاهش یابد، زیرا دیگر لازم نیست در برخی روزهای سرد زمستان برای گرم کردن محیط کپر از آتش استفاده کنند تا در نهایت منجر به آتش‌سوزی شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب کرمان از سال 85 با هدف ارتقای سطح کیفی مسکن در منطقه آغاز شده است، ابراز داشت: این طرح در هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا شده است.

محمدجعفری عنوان کرد:‌ برای ساخت این واحدها قسمتی از پول به صورت تسهیلات بانکی ارائه می‌شود که باید مردم با بانک قرارداد منعقد کرده و در پایان آن را بازپرداخت کنند و قسمتی به صورت بلاعوض و بخش دیگر نیز باید از محل درآمد خود مردم هزینه شود.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات بلاعوض در هر سال ثابت است، اما میزان آورده متناسب با سطح زیربنا و نازک‌کاری که توسط خود مردم انجام می‌گیرد، متفاوت است، اذعان داشت: برخی از مردم هزینه زیادی صرف نمای داخلی منزل خود کرده و برخی به صورت معمولی و با کمترین هزینه این کار را انجام می‌دهند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در برخی موارد واحدهای نیمه تمام وجود دارد، گفت: دلیل اتمام نیافتن این واحدهای مسکونی هزینه نکردن بخش آخر است که باید توسط خود مالک انجام شود.

محمدجعفری با بیان اینکه از تمام افراد و مالکان این واحدها تقاضا داریم تا هر چه زودتر واحدهای نیمه‌تمام خود را کامل کنند، خاطر نشان کرد: امیدواریم که تمام مردم جنوب استان کرمان هر چه سریع‌تر از نعمت واحد مسکونی برخوردار شوند.

وی با اشاره به میزان واحدهای ساخته شده و در دست ساخت منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: در شهرستان جیرفت 17 هزار و 624 واحد، شهرستان رودبار 15 هزار و 336 واحد و در شهرستان قلعه‌گنج 13 هزار و 429 واحد احداث شده و یا در حال احداث است.

محمدجعفری تصریح کرد: در شهرستان عنبرآباد نیز 7 هزار و 134 واحد، شهرستان منوجان 8 هزار و 242 واحد و در شهرستان‌های کهنوج و فاریاب نیز 8 هزار و 880 واحد مسکونی در راستای طرح ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب کرمان ساخته شده و یا در حال ساخت است.

انتهای پیام/80001/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول