اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

اتمام 100 درصدی عملیات اجرایی طرح‌های شبکه و تاسیسات آبرسانی برای مسکن مهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از اتمام صد درصدی عملیات اجرایی طرح‌های شبکه و تاسیسات آبرسانی برای مسکن مهر در 30 شهر استان با نصب بیش از 32 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب خبر داد.

اتمام 100 درصدی عملیات اجرایی طرح‌های شبکه و تاسیسات آبرسانی برای مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: برای رسیدن مساکن مهر استان به افق طرح،  توسعه منابع و تاسیسات تکمیلی عملیات اجرایی طرح‌های شبکه و تاسیسات آبرسانی در 30 شهر استان را به طور صد درصد به اتمام رسانده و تنها استانی است که برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای بزرگ استان از جمله تبریز ، اهر، مراغه ، میانه و سراب انشعاب فاضلاب واگذار کرده است.

وی افزود: احداث مسکن مهر از جمله طرح‌های موفق دولت نهم و دهم و در راستای حمایت از محرومان و اقشار کم درآمد جامعه بوده و شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی نیز در راستای خدمات رسانی مطلوب به اراضی مسکن مهر استان و با توجه به تصمیمات اتخاذ شده با تمام امکانات و تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل زحمتکش به موازات محوطه سازی اراضی مسکن مهر واحداث ساختمان‌ها نسبت به اجرای طرح آبرسانی به این اراضی و واگذاری انشعابات آب و فاضلاب همزمان با سکونت اهالی در شهرهای استان اقدام کرده است.

پوررجب افزود: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی از 38 شهر طرح احداث مسکن مهر در استان، در 30 شهر نسبت به ایجاد شبکه و تاسیسات آب به طور 100درصد اقدام و عملیات اجرایی آن را به اتمام رسانده و در سایر شهرهای باقیمانده نیز عملیات اجرایی آنها با جدیت در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با توجه به واگذاری انشعابات آب و فاضلاب به متقاضیان مسکن مهر کلانشهر تبریز واقع در شهر جدید سهند گفت: این شرکت در حال حاضر بیش از 18 هزار و 500 فقره انشعاب آب و فاضلاب واگذار کرده است.

وی در ادامه به احداث مخازن تعادل و ذخیره آب برای مساکن مهر اشاره کرد و افزود: به علت وسعت  محدوده‌های مسکن مهر در شهرها باعث پیش‌بینی و احداث مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ در تراژهای مختلف شده به طوریکه تاکنون بیش از 115 لیتر در ثانیه ایستگاه پمپاژ ساخته شده و بیش از 15 هزار متر مکعب مخازن ذخیره وارد مدار بهره‌برداری شده است.

پوررجب اضافه کرد: برای مسکن مهر استان تاکنون بیش از 224 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در اقطار مختلف اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای خط انتقال شبکه فاضلاب مسکن مهر استان نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان برای مسکن مهر استان تاکنون بیش از 171 کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام داده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 32 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در کل استان نصب و تحویل ساکنان محترم مسکن مهر شده است.

پوررجب افزود : به منظور اجرا و اتمام پروژه‌های تعریف شده در قالب آبرسانی به مسکن مهر استان علاوه بر اعتبارات تخصیص داده شده که صرف پروژه‌ها شده است برای اتمام و اجرای کامل عملیات لوله‌گذاری فاضلاب حدود 450 میلیارد ریال و برای اتمام و اجرای پروژه‌های آبرسانی و شبکه آب حدود 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است  که با توجه به سرعت احداث واحدهای مسکن مهر، ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از بروز رکود و همچنین اتمام به موقع پروژه‌های مورد نظر در سال‌جاری بیش از پیش احساس می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی برای رسیدن مساکن مهر استان به افق طرح ، توسعه منابع و تاسیسات تکمیلی عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی و فاضلاب اقدامات و عملکرد مهم و موثری انجام داده که در این راستا توانسته رتبه اول کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/60002/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول