اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین نشست خبر استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وقتی نور کم یک لامپ را هم به استاندار ربط می‌دهند / نظارت به معنای دخالت در کار مدیر نیست

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان باب شده که اگر نور لامپ اتاقی کم است بگویند مقصر استاندار است ولی با این بهانه‌تراشی‌ها به جایی نمی‌رسیم و باید همگی آستین همت را بالا بزنیم و در وسط میدان باشیم.

وقتی نور کم یک لامپ را هم به استاندار ربط می‌دهند / نظارت به معنای دخالت در کار مدیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری آنگونه که قول داده بود این ماه نیز در یک نشست خبری با خبرنگاران در عصر امروز و در ششمین ماه حضورش در استان کهگیلویه و بویراحمد به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست عنوان کرد: ممکن است جواب‌هایم به سؤالات شما کامل نباشد ولی کلمه‌ای غیرواقع را نیز به شما نخواهم گفت.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نگرانی برخی مدیران از دخالت‌های او در کار‌ها گفت: مدیران مطمئن باشند اگر کارهای مردم و وظایف خود را بر طبق قانون انجام دهند نه تنها استاندار بلکه هیچ نهاد دیگری نیز در کار آن‌ها دخالت و نظارت نمی‌کند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مقوله نظارت و دخالت را متفاوت دانست و تصریح کرد: اگر اسمش را دخالت بگذاریم تنها دخالت من در کار مدیران نظارت بر عملکرد آن‌ها است.

وی توضیح داد: بر طبق قانون، هماهنگی بین دستگاهی از مهم‌ترین وظایف استانداری است و اگر مدیران خود به وظایف و رسالت خود آگاه باشند نیازی به تذکر، ورود و اظهارنظر من نیست.

صابری با بیان مثال‌هایی از ورود خود به موضوعات بیان کرد: حفاظت از محیط زیست، نظارت بر بازار، جلوگیری از تخریب رودخانه‌ها و اراضی ملی، ترافیک و یا هر مورد دیگری وظیفه مستقیم استانداری نیست و اگر مدیران آنچه باید، انجام دهند این حرف‌ها هم مطرح نمی‌شود.

*دخالت در کار مدیران را قبول ندارم/ نظارت با دخالت تفاوت دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رد ادعای دخالتش در کار مدیران تأکید کرد: من در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها تنها یک رأی دارم و جز یک رأی هم هیچ اعمال قدرتی در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات انجام نمی‌دهم.

وی گفت: می‌توانید این موضوع را از خود مدیران بپرسید تا به شما بگویند که فضای اظهارنظر و مشارکت مدیران در تصمیم‌گیری‌ها فراهم شده است.

صابری، گریزی به برخی ایرادات اداری در گذشته زد و ادامه داد: کاری را که در این مدت اندک انجام دادیم این بود که شورای برنامه‌ریزی را در وهله اول به طور منظم و هر ماه یک بار طبق قانون برگزار کردیم و در وهله دوم نیز تصمیم‌گیری‌ها و تقسیم‌ها را بر اساس رأی مدیران انجام می‌دهیم و در این بین استاندار تنها یک رأی دارد.

نماینده عالی دولت دهم در این استان برخی مدیران را تنبل خواند و گفت: برخی مدیران تلاش می‌کنند تا هر خلأ و ایرادی را در کار خود به گردن استاندار بیندازند در حالی که مردم باید بدانند که استاندار تنها یک رأی دارد.

* در این استان نور کم یک لامپ را هم به استاندار ربط می‌دهند

وی ابراز داشت: در این استان باب شده است که اگر نور لامپ اتاقی کم است بگویند مقصر استاندار است ولی با این طرز تفکر و بهانه‌تراشی‌ها به جایی نمی‌رسیم و باید همدل باشیم و همگی آستین کار و تلاش را بالا بزنیم و در وسط میدان بیاییم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه پاسخ به سؤالی در مورد دخالتش در کار برخی مدیران عنوان کرد: من جلوی حرف زدن کسی را نگرفتم و کاملا فضای آزادی عمل و آزادی بیان در فضای اداری حاکم است، حال اگر مدیری حرف نمی‌زند و نظر نمی‌دهد و بعد همه چیز را متوجه استاندار می‌کند دیگر مشکل من نیست و این‌ها به منزله دخالت نیست؛ مگر من به مدیری می‌گویم که دفتر کارت را این‌‌طور کن یا فلان اضافه‌کار را اینگونه پرداخت کن بلکه وقتی حرف از کار مردم و یک تصمیم مهم است همه حق اظهارنظر دارند و این فضا را باز کردم.

وی ادامه داد: مشورت و رأی‌گیری در شورای برنامه‌ریزی و عمده جلساتی که در آن‌ها تصمیمی اتخاذ می‌شود نهادینه شده است و این کارها نباید به دخالت تعبیر شوند.

صابری خاطرنشان کرد: به مدیران آزادی عمل و آزادی بیان داده‌ام و در هیچ استانی به اندازه این استان مدیران در مقابل مدیران ارشد نمی‌ایستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بسیاری از وظایف مدیران مغفول مانده و در واقع خود مدیران باید انجام دهند نه من استاندار ولی اگر وارد شوم به دخالت تعبیر می‌شود و اگر ورود نکنم به سکوت و بی‌توجهی متهم می‌شوم.

انتهای پیام/82005/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول