اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مشکلات شن و ماسه در یاسوج ناشی از بازی سیاسی است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات شن و ماسه که پس از نجات رودخانه بشار صورت گرفت؛ ناشی از یک بازی سیاسی است که به زودی این بازی تمام می‌شود.

مشکلات شن و ماسه در یاسوج ناشی از بازی سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری امروز در ششمین نشست رسانه‌ای خود با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما قابلیت‌های فراتر و بزرگتر از استان‌های دیگر در هر زمینه‌ای را دارد، اظهار داشت: همه برای تبدیل آن‌ها از قوه به فعل وظیفه داریم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نقش اصحاب رسانه و مطبوعات را در تسهیل روند توسعه استان مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ما مسئولان نباید انتظار داشته باشیم، آن‌گونه که خودمان فکر می‌کنیم و دلمان می‌خواهد در رسانه‌ها و جراید نوشته و یا گفته شود.

صابری، نقد منصفانه و عادلانه را یکی از بهترین راه‌ها برای اصلاح مدیریت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه متعهد در همه حال به وظیفه خود عمل می‌کند و هیچ‌گاه حب و بغض را در کار خود دخیل نمی‌دارد.

وی، کهگیلویه و بویراحمد را استان هدف گردشگری معرفی کرد و افزود: سالانه عده زیادی مسافر یا گردشگر به این استان می‌آیند یا از آن رد می‌شوند که باید از این ظرفیت بزرگ به درستی استفاده کنیم؛ هر چند که از گذشته تاکنون در این خصوص کم‌کاری شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم و مسئولان این استان خواست، برای رسیدن به اهداف کلان در حوزه گردشگری پذیرایی مهمانان و گردشگران را در دستورکار قرار داده و هریک به فراخور وظیفه‌ای که دارند به معرفی استان به خصوص در ایام نوروز کمک کنند.

وی، یکی از مناطق مستعد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد را منطقه سردسیری بویراحمد و خصوصاً شهر یاسوج دانست و تصریح کرد: باید از طبیعت زیبای شهر یاسوج به درستی و به خوبی مراقبت کنیم.

این مسئول کوه، جنگل، درخت و دریا و رودخانه را موهبتی الهی دانست و بیان داشت: در بحث رود بشار کار خوب و اقدام عاجلی صورت گرفت؛ هر چند که بر خلاف شما خبرنگاران من اسم آن را درمان می‌گذارم نه جراحی.

صابری از فشارهایی که در راستای درمان و بهبود وضعیت رود بشار تحمل کرده سخن گفت و اذعان داشت: فشار سنگینی را تحمل کردم، اما همه این سختی‌ها ارزش نجات رود بشار را داشت.

وی با مقایسه رود بشار و زاینده‌رود یادآور شد: این رودخانه طبیعی بوده و تر است؛ در حالی که زاینده‌رود را اگر از سرمنشأ ببندند، خشک می‌شود، اما با این حال آن‌جا قدر زاینده‌رود را بیشتر از آن‌چه که ما برای رود بشار قائلیم، می‌دانند.

وی در پاسخ به این سؤال که با ساماندهی یکباره رود بشار مشکلات زیادی برای مردم در راستای تهیه شن و ماسه ایجاد شده است و مردم گلایه‌مندند، گفت: این فشار و سختی مقطعی است و به زودی برطرف می‌شود که من آن را ناشی از بازی سیاسی می‌دانم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برخی می‌خواهند با این نوع بازی دوباره روز از نو و روزی از نو را در این رودخانه آغاز کنند، افزود: این‌ها متوجه باشند که چه من باشم یا نباشم؛ دیگر وضعیت گذشته در رود بشار تکرار نخواهد شد و این راهی است که باید ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که برخی معتقدند، شما برخورد درستی با مدیران ندارید و یکجانبه برای همه تصمیم می‌گیرید که نمونه‌ای از آن در بحث ترافیک شهر یاسوج است، متذکر شد: شما همه در نشست‌های استانداری در این دوره و در دوره‌های قبل شرکت داشته‌اید و به وضوح می‌بینید که تابع رأی و نظر جمع هستیم که در گذشته این‌گونه نبوده است.

این سخن استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با تأیید برخی از خبرنگاران به خصوص در حوزه خبرگزاری‌ها همراه بود به همین جا ختم نشد و در ادامه افزود: برای ترافیک یاسوج و برخی تغییراتی که در خیابان‌ها ایجاد شده، چندین و چند جلسه برگزار شد و من هم به عنوان عضوی از این شورا شرکت داشتم، اما همه اعضا می‌دانند که ما به مشاوره‌ها و مطالعاتی که توسط افراد خبره و مشاوران ارائه شده، استناد کردیم و تمام کارها با مشورت و خردجمعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2571/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول