اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ساخت هتل 5 ستاره در جوار سلسله جبال دنا / تبدیل «سرنجل‌کل» به مجتمع تفریحی رفاهی

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت هتل 5 ستاره در جوار سلسله جبال دنا در شهر سی‌سخت و تبدیل «سرنجل‌کل» به مجتمع تفریحی رفاهی خبر داد.

ساخت هتل 5 ستاره در جوار سلسله جبال دنا / تبدیل «سرنجل‌کل» به مجتمع تفریحی رفاهی

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به مصوبات کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد که امروز در جوار حرم مطهر حضرت بی‌بی‌ حکیمه(س) برگزار شد، اظهار کرد: نشست خوب و راهگشایی در زمینه موضوعات گردشگری در استان داشتیم که برای نخستین بار این نشست در جوار این امام‌زاده شاخص کشور برگزار شد.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به تصمیماتی که در زمینه کل استان گرفته شد اشاره کرد و گفت: در این نشست تصویب طرح تله‌کابین شهر سی‌سخت را داشتیم و همچنین مصوب شد یک هتل 5 ستاره در شهر سی‌سخت و در کنار کوه دنا با مشارکت سرمایه‌گذار داخلی و خارجی ساخته شود که سرمایه‌گذار داخلی، بومی خود منطقه دنا خواهد بود.

رئیس کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات ما مربوط به مجموعه باغ عمران شهر چرام بود که متعلق به جهاد کشاورزی است و بنا شد برای استفاده عموم به خصوص مردم این شهرستان و مسافران و گردشگران، تبدیل به یک مجتمع گردشگری شود.

صابری به موضوع دشت سرنجل‌کل و اتفاقاتی که در آن رخ داد و وضعیت آینده آن اشاره کرد و گفت: کاربری این منطقه تفریحی و فرهنگی خواهد شد که مردم همان منطقه در آن مجتمع خدماتی، رفاهی بنا خواهند کرد تا از کنار آن هم اشتغال محقق شود و هم مردم بتوانند از آن فضا برای تفریح و گردش استفاده کنند.

وی با درخواست از مردم منطقه ده‌برآفتاب برای سرمایه‌گذاری در آن منطقه در راستای ایجاد منطقه گردشگری گفت: با این کار نفع عمومی نصیب جامعه خواهد شد و پرونده دعواها و معارضات برای همیشه بسته می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تصمیماتی که برای منطقه بی‌بی‌حکیمه گرفته شد سخن به میان آورد و گفت: در این جلسه موضوع آب بی‌بی‌حکیمه در دستور کار قرار گرفت که تأمین آب آشامیدنی سالم مورد تأکید واقع شد و همچنین نسبت به جابجایی دستفروشان در کنار بقعه متبرکه مصوبه‌ای داشتیم تا این که برای رفاه حال زوار این جابجایی هر چه زودتر انجام شود.

صابری ساخت یک خانه عالم در جوار مرقد مبارک را یکی دیگر از مصوبات خوب ذکر کرد و گفت: با تکمیل این خانه عالم یک روحانی به صورت دائمی در تمام طول سال در آن منطقه پاسخگوی همه مشکلات و شبهات خواهد بود.

انتهای پیام/2571/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول