اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج خبر داد

امدادرسانی به سیل‌زدگان قلعه‌گنج / آب‌گرفتگی 80 درصد منازل روستایی

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج گفت: آب‌گرفتگی 80 درصد از منازل روستایی بخش مرکزی این شهرستان بر اثر سیل سبب نگرانی مردم شده، اما کار امدادرسانی به سیل‌زدگان آغاز شده است.

امدادرسانی به سیل‌زدگان قلعه‌گنج / آب‌گرفتگی 80 درصد منازل روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، بر اثر ریزش نزولات آسمانی و رحمت الهی در این شهرستان روستاهای بخش مرکزی دچار خسارات شدید شدند که در بازدید ستاد بحران به مدیریت سرپرست فرمانداری از روستاهای سیل‌زده، تمهیدات لازم برای کمک به آنها صورت گرفت.

ایوب فلاحی در این بازدید گفت: آب‌گرفتگی بیش از 80 درصد از منازل روستایی سبب نگرانی اهالی روستاها شده است، اما از ریزش رحمت پروردگار شاد هستند.

وی افزود: بر اثر سیل و شکسته شدن تیرهای برق در روستا در 12 روستا مردم با قطعی برق مواجه شدند که در این بازدید به سرعت کار تعمیر و مرمت خطوط انتقال صورت گرفت و هم‌اکنون روستاهای شمزان، چاه‌باغ و تم‌چلی هنوز به شبکه برق وصل نشده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: تخریب بیش از 15 حلقه چاه شناسایی شده در روستاهای زیارت‌بچه، شمزان‌ها، بلبل‌آباد، دولاب و اهوان در بخش مرکزی سبب خسارات به باغات و نخیلات و اراضی زیر کشت شهرستان شده است.

وی گفت: کار امدادرسانی به روستاهای در معرض سیل و آب‌گرفته آغاز و با همکاری هلال‌احمر کهنوج نسبت به امدادرسانی به مردم اقدام شده و مایحتاج اساسی آنها تامین می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ستاد بحران قلعه‌گنج در حالت آماده‌باش است و کار بازدید از روستاها در حال انجام است.

*آبگیری تمام بندهای خاکی قلعه‌گنج

شهردار قلعه‌گنج نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  فارس اظهار داشت: آب‌گرفتگی معابر شهر قلعه‌گنج خسارات فراوانی به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری وارد کرده است.

قاسم رحیمی‌نیا رئیس اداره منابع طبیعی قلعه‌گنج گفت: بر اثر ریزش باران این رحمت الهی تمام بندهای آبخیزداری این شهرستان به طور کامل آبگیری شده‌اند که در این 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است و تاکنون گزارش شکستگی بند آب‌خیزداری گزارش نشده است.

به گزارش فارس، دانشگاه پیام نور واحد قلعه‌گنج به دلیل اینکه در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار گرفته و فاقد حصارکشی مناسب است، بر اثر سیل اخیر آب وارد تاسیسات و ساختمان این دانشگاه شد و خسارت قابل توجهی را به بار آورده است.

انتهای پیام/80004/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول