اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی:

مسئولان از زائران عتبات عالیات غافل شده‎اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حج و زیارت خراسان‎رضوی گفت: مسئولان از تامین رفاه و فراهم کردن زمینه سفری بی‌خطر برای زائران عتبات عالیات غافل نشوند.

مسئولان از زائران عتبات عالیات غافل شده‎اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود مجردی صبح امروز در همایش روحانیون عتبات عالیات منطقه خراسان که در مجتمع آیه‎های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده مشکلات زائران عتبات عالیات متوجه مسئولانی است که بیشتر توجه آنها معطوف به فراهم کردن زمینه انجام سفرهای راحت برای مسافران کشورهای دیگر بوده و از زائران عراق غافل شده‎اند.

وی افزود: در شرایط کنونی، زائر عراق به کالایی تبدیل شده که همه می‌خواهند سهم خود را از آن بردارند، لذا مسئولان باید توجه بیشتری به زائران عتبات عالیات داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اشتیاق مردم ایران به زیارت عتبات عالیات و به منظور رفاه حال زائران عراق به زودی سفرهای ارزان‌قیمت با کاهش هزینه‎های سربار در استان راه‎اندازی خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح پاسخگوی اشتیاق مردم برای انجام سفر عتبات عالیات به صورت مجاز و راحت خواهیم بود.

مجردی با بیان اینکه با راه‎اندازی سفرهای ارزان قیمت در ایام نوروز هر هفته 50 کاروان زیارتی به عتبات عالیات از طریق مسیر جاده‎ای اعزام می‎شوند، اظهار داشت: از آنجا که انجام سفر به عتبات عالیات از طریق مسیر جاده‎ای ارزان‌تر از طریق هوایی است، لذا می‎توانیم از روحانیون بیشتری در این سفر بهره بگیریم.

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه 30 درصد از مجموع زائرانی که هر ساله از ایران به عتبات عالیات مشرف می‎شوند، سفر تکراری دارند، تصریح کرد: 70 درصد باقیمانده افرادی از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که به عشق زیارت امام حسین (ع) با پس‌انداز کردن خرج سفر خود را تامین می‎کنند.

وی گفت: شمار زائرانی که هر ساله به صورت مجاز از مرز عراق می‎گذرند و به زیارت اماکن متبرکه مشرف می‎شوند، یک سوم زائرانی است که با وجود خطرات فراوان در مسیر، متحمل شدن هزینه زیاد و نداشتن امنیت و رفاه کامل به صورت غیرمجاز به زیارت عتبات عالیات می‎شتابند.

انتهای پیام/70005/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول