اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از بیرجند گزارش می‌دهد

بلاتکلیفی 4 روزه زائران عتبات عالیات/ عدم پاسخگویی مسئولان هواپیمایی

خبرگزاری فارس: با وجود گذشت چهار روز از کنسل شدن پرواز زائران عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی در دوم اسفند‌ماه جاری همچنان این زائران بلاتکلیف مانده‌اند.

بلاتکلیفی 4 روزه زائران عتبات عالیات/ عدم پاسخگویی مسئولان هواپیمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تعداد 120 نفر در قالب چهار گروه زائر عتبات عالیات از خراسان جنوبی قرار بود دوم اسفند‌ماه جاری با پرواز شرکت هواپیمایی ایرلاین به عتبات عالیات مشرف شوند که این پرواز کنسل شد.

بر اساس خبر قرار گرفته در خروجی پایگاه خبری"جامعه خبری تحلیلی الف" در تاریخ 28 بهمن ماه امسال مسئولان فرودگاه نجف خبر دادند که تعداد پنج پرواز شرکت هواپیمایی ایرلاین ایران لغو و کنسل شده است.

با وجود درج این خبر و مطلع شدن مسئولان دست‌اندرکار و اداره کل حج و زیارت کشور و خراسان جنوبی اما لغو و کنسل شدن این پرواز در دوم اسفند‌ماه و چند ساعت قبل از پرواز به مدیران کاروان زائران عتبات عالیات استان اطلاع‌رسانی شد.

قرار بود ایرتور سوم اسفند زائران را به عراق منتقل کند

بعد از کنسل شدن این پرواز مسئولان حج و زیارت استان قول دادند که در روز آینده یعنی سوم اسفند‌ماه جاری با پرواز شرکت ایرتور این تعداد زائر را به عتبات عالیات اعزام کنند در صورتی که شرکت ایرتور جزو شرکت‌هایی است که نه در خراسان جنوبی دفتر نمایندگی و نه پروازهای چندانی در بیرجند دارد.

پس از محقق نشدن اعزام این زائران شنیده شده که مسئولان حج و زیارت و دفاتر خدمات زیارتی می‌خواستند به صورت زمینی این زائران را راهی عتبات عالیات کنند.

جمعی از زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی بعد از چند روز از بلاتکلیفی با خبرگزاری فارس استان تماس‌هایی داشته و خواستار انعکاس این موضوع و پیگیری مسئولان مربوطه شدند. 

مسئولان پاسخگو نیستند/آنان فقط وعده می‌دهند

یکی از زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از دوم اسفند‌ماه که پرواز کنسل شده تا الان چهار روز می‌گذرد و به هر کجا مراجعه می‌کنم قول می‌دهند که فردا و پس فردا اعزام می‌شویم ولی چهار روز است که خبری نشده است.

علیرضا حاجی‌پور با بیان اینکه مسئولان پاسخگو نیستند، افزود: برای پیگیری این مشکل به اداره کل حج و زیارت، فرودگاه، دفاتر حج و زیارت که کار ثبت‌نام را عهده‌دار هستند و تمامی مراجع مربوطه مراجعه کردم ولی هر کدام ما را به اداره دیگری می‌فرستند و جواب درستی به ما نمی‌دهند.

وی ادامه داد: مسئولان حج و زیارت گفتند که شما را روز سوم اسفند‌ماه با پرواز از شرکت ایرتور اعزام می‌کنیم ولی جالب اینجاست که این شرکت نه نمایندگی و نه پرواز زیادی در بیرجند دارد و از طرفی شرکت‌های هواپیمایی هما و ماهان هم در این استان شرکت و هم پرواز دارند ولی نمی‌دانم مسئولان مربوطه چه فکری دارند که ما چندین روز بلاتکلیف مانده‌ایم.

شرکت هواپیمایی باید خسارت را پرداخت کند

یکی دیگر از زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی در بیان مشکلاتش به خبرنگار فارس گفت: هر مسافر و زائری برای مسافرت و سفر معنوی خود برنامه‌هایی را از چندین روز و حتی چند ماه گذشته انجام می‌دهد و ما هم برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی‌هایی را داشته‌ایم و یک مسئول نباید پیدا شود به زائران پاسخگو باشد.

فاطمه احمدی با اشاره به اینکه مدت چهار روز از کنسل شدن پرواز تاریخ دوم اسفند‌ماه زائران عتبات عالیات استان می‌گذرد، متذکر شد: شرکت ایرلاین که برای این سفر قرارداد با سازمان حج و زیارت داشته باید خسارات زائران را به یک شرکت هواپیمایی دیگری پرداخت کند تا آن شرکت بتواند زائران را به سفر معنویشان اعزام کند.

فرودگاه نجف چند روز قبل کنسل شدن پروازها را اعلام کرده بود

وی اضافه کرد: اگر اعزام زائران عتبات عالیات استان فقط دو روز دیگر انجام نشود و زمان این بلاتکلیفی به یک هفته برسد شرکت ایرلاین متحمل پرداخت خسارات بیشتری می‌شود و باید هزینه باطل شدن برخی از روادید به ازای هر نفر مبلغ 140 هزار تومان را پرداخت کند پس چرا از همان ابتدا این خسارت را به شرکت هواپیمایی دیگری نداده تا پرواز و اعزام انجام شود.

این زائر عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود اینکه لغو شدن چند پرواز شرکت ایرلاین ایران از طریق فرودگاه نجف چند روز قبل اعلام شده بود، اظهار کرد: اداره کل حج و زیارت استان می‌توانست زودتر از روز موعود به مدیران کاروان‌ها خبر لغو شدن پرواز زائران عتبات عالیات را اطلاع‌رسانی کند تا هم‌اکنون زائران بلاتکلیف نباشند.

ایرتور بیرجند: اطلاعی از لغو پرواز عتبات نداریم/از مشهد پیگیری کنید

در ادامه برای پیگیری پرواز شرکت هواپیمایی شرکت ایرتور ارتباطی را با مسئول سرویس‌دهی پروازهای شرکت ایرتور در بیرجند داشتیم که البته شرکت ایرتور نمایندگی رسمی در خراسان جنوبی ندارد.

مسئول سرویس‌دهی به پروازهای شرکت ایرتور در بیرجند به خبرنگار فارس گفت: من فقط مسئول سرویس‌دهی به پروازهای این شرکت هستم.

علی اشرفیان ادامه داد: من از لغو و تاخیر پروازهای این شرکت اطلاع ندارم و در این راستا باید با مسئول مستقیم این شرکت در خراسان رضوی شهرستان مشهد تماس برقرار کنید.

وی تصریح کرد: من هم از دلیل تاخیر پرواز شرکت ایرتور که قرار شده بود پرواز زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی را انجام دهد، بی‌خبر هستم.

ایرتور خراسان رضوی هم پاسخگو نیست

خبرنگار فارس برای پیگیری بیشتر این موضوع با شرکت هواپیمایی ایرتور خراسان رضوی تماس گرفت که موفق به گفت‌وگو با مسئول این شرکت هواپیمایی نشد.

همه نگاه‌ها به سوی شرکت ایرتور است

مسئولان حج و زیارت خراسان جنوبی نیز شرکت ایرتور را مقصر اصلی لغو پروازها می‌دانند.

حج و زیارت استان ششم اسفند‌ماه یعنی پس از گذشت چهار روز از کنسل شدن پرواز زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی مسئول دفتر خدمات زیارتی شمسا را پیگیری و برای رسیدگی به این مشکل راهی تهران کرده است.

از سویی دیگر مسئولان فرودگاه بیرجند نیز به تماس‌های خبرنگار فارس پاسخ نمی‌دهند.

=============

گزارش از ابوذر اربابی

============

انتهای پیام/69003/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول