اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان:

کاروان‌های زیارتی گیلان نیازمند 200 روحانی و مداح هستند

خبرگزاری فارس: نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان گفت: حداقل به تعداد 200 مداح و روحانی در کاروان‌های زیارتی گیلان نیاز داریم.

کاروان‌های زیارتی گیلان نیازمند 200 روحانی و مداح هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی در همایش «عتبات و عالیات روحانیون و مداحان» در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه علم از نظر قرآن و روایات اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیون همواره پیشتاز بودند و در خط مقدم فعالیت‌های مختلف حضور داشتند.

وی مردم را همواره پشتوانه روحانیون خواند و گفت: در 34 سال اخیر بیشتر روحانیون در مسیری که اسلام مشخص کرده است گام برداشته‌اند.

این مسئول، به تاسیس بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان از هشت سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت تعداد 246 روحانی برای هدایت و راهنمایی زائران عتبات و عالیات،حج و عمره انتخاب شده‌اند.

وی حدود 75 نفر از افراد مذکور را روحانی کاروان‌های زیارتی عمره دانست و افزود: تمام این روحانی‌ها گیلانی و بومی هستند.

* انتخاب 34 کاروان زیارتی گیلان

شفیعی از انتخاب 34 کاروان زیارتی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود 55 مداح در کاروان‌های زیارتی حضور دارند.

وی با بیان اینکه عملکرد جامعه روحانیت از طرف دشمنان رصد می‌شود، گفت: جامعه روحانیت مورد تهاجم تبلیغاتی دشمنان اسلام و نظام اسلامی قرار دارد.

این مسئول عمل روحانیون را بهترین عمل دانست و تصریح کرد: روحانی‌ها مردم را از منکرها دور و به اعمال صالح دعوت می‌کنند و به این دلیل مورد مخالفت و دشمنی برخی افراد قرار می‌گیرند.

* احتمال پالایش در بین مداحان/200 روحانی و مداح نیاز کاروان‌های زیارتی گیلان

وی به برخی انحراف‌ها در مقتل‌خوانی‌ها اشاره کرد و متذکر شد: اگر برخی انحراف‌ها ادامه داشته باشد ممکن است در بین مداحان پالایش صورت گیرد.

شفیعی مداحی را نیازمند مطالعه و مقتل‌خوانی بسیاری دانست و اذعان کرد: مداحان در کاروان‌های زیارتی باید به دعاها و زیارت‌نامه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی درباره کمبود روحانی در کاروان‌های زیارتی تصریح کرد: حداقل به تعداد 200 مداح و روحانی در کاروان‌های زیارتی گیلان نیاز داریم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان، روحانیون را الگوهای جامعه نامید و خاطرنشان کرد: روحانی‌ها در موضوع‌های مختلف از جمله رعایت نظم باید الگوی جامعه باشند.

انتهای پیام/2300/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول