اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

پروژه گودال خشت‌مال‌ها موجب رونق بافت تاریخی کرمان می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌ها موجب رونق بافت تاریخی شهر کرمان می‌شود.

پروژه گودال خشت‌مال‌ها موجب رونق بافت تاریخی کرمان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوب شرق ایران در کرمان اظهار داشت: امیدواریم گود خشت‌مال‌ها از حالت ناخوشایند فعلی درآید و به مرکزی تجاری، فرهنگی و توریستی تبدیل شود.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کرمان عنوان کرد: پروژه گودال خشت‌مال‌ها با مشارکت 20 درصدی شهرداری و 80 درصدی سرمایه‌گذار خارجی در شش هکتار مساحت و با 234 هزار متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان ابراز امیدواری کرد پروژه گودال خشت‌مال‌های کرمان موتور محرک برای حرکت‌های بعدی در این شهر باشد.

نجار با بیان اینکه در بافت قدیم کرمان مشکلات بسیاری داریم، ابراز داشت: امیدواریم پیمانکار بر اساس برنامه زمان‌بندی شده کار را دنبال کند و شاهد افتتاح این پروژه در مراسم باشکوه‌تر باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در اجرای این پروژه تلاش می‌کنند تا موجب ارتقای اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهر کرمان شوند.

نجار با تاکید بر اینکه اجرای پروژه گودال خشت‌مال‌ها برای رونق بافت تاریخی شهر کرمان مفید است، ابراز داشت: با توجه به اینکه بازار قدیمی کرمان بی‌رونق شده است از مجریان این پروژه تقاضا کردیم که این طرح راه‌های ورودی به بازار داشته باشد تا این مکان تاریخی رونق یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای استان کرمان و به ویژه شهر کرمان وسعت زیادی دارند، بیان کرد: کرمان دارای وسعت 13 هزار هکتاری است و پراکندگی زیادی دارد و تراکم جمعیت در هکتار 40 نفر است.

نجار تصریح کرد: در گذشته طرح هفت باغ علوی در 27 کیلومتر در مسیر کرمان و ماهان اجرا شده که شکل‌گیری بعضی سکونتگاه‌های غیر رسمی در این مسیر موجب اتصال بعضی از شهرهای این مسیر به شهر کرمان شده و این امر وسعت کرمان را افزایش داده است و هر چه در شهر کرمان هزینه می‌شود، نمود عینی در بهبود شهر کرمان ندارد.

وی افزود: تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر کرمان ستودنی است و در دولت نهم و دهم نیز کارهای خوبی در این شهر انجام شده و وزارت کشور هم در اجرای پروژه‌ها کمک کرده است.

نجار با اشاره به اجرای پل‌های غیر همسطح توسط شهرداری در کرمان اذعان داشت: از مردم عذرخواهی می‌کنم، زیرا اجرای این پل‌ها به علت مشکلات اعتباری که برای کشور پیش آمد با تاخیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اجرای طرح ترمینال بزرگ کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: ساماندهی مناطق مختلف شهری به ویژه قلعه دختر و قلعه اردشیر، گسترش فضای سبز، ایجاد مبلمان شهری با همکاری بخش خصوصی در دست اجرا است.

به گزارش فارس، آیین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جنوب شرق ایران در کرمان با حضور وزیر کشور، سفیر ایران در عمان، مسئولان استانی، سرمایه‌گذاران خارجی و جمعی از نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در محل هتل پارس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول